Vkusné poutače, decentní předzahrádky. Ve Vysokém Mýtě vydali vizuální manuál

2. červen 2025 10:22

Největší audioportál na českém internetu

Manuál má ochránit především centrum města před vizuálním smogem a nevkusem | Foto: Tereza Brázdová, Český rozhlas

Vysoké Mýto si chce pohlídat, jak vypadají reklamní nápisy u obchodů a provozoven služeb

Vkusné reklamní nosiče a menší vizuální smog – to je cílem radnice ve Vysokém Mýtě, která vydala Manuál dobré praxe reklamy. Chce si tak ohlídat, jak se prodejny a provozovny služeb prezentují ve svém bezprostředním okolí.

Dokument řeší vzhled reklam provozoven přímo v místě, kde se něco prodává nebo tam poskytují služby. Manuál obsahuje návody, příklady a ukázky, jak řešit firemní nápisy na průčelí domů, polepy výloh, menu nabídky třeba na venkovní tabuli, pak tzv. áčka tedy volně stojící tabule obvykle u vchodů nebo tzv. výstrče, které trčí obvykle z vnějšího pláště domu.

K tomu všemu jsou v manuálu základní principy, jak to dělat. Například, že firemní nápisy by měly být jednoduché a ladit s fasádou, u výstrčí pak platí konkrétní pravidla – jen jedna výstrč na provozovnu, ve výšce minimálně 220 centimetrů a ne větší než 50x50 centimetrů. U všeho jsou v manuálu příklady, jak to má vypadat, a jak naopak ne. A jsou tam i pravidla pro podobu předzahrádek, které nemají tvořit bariéry a měly by mít mimo jiné i decentní a ne příliš barevné slunečníky.

Manuál s dobrými příklady reklamy vydali ve Vysokém Mýtě

Cílem manuálu je zkrátka sjednotit pravidla pro vzhled podniků ve městě, aby nenarušovaly historický ráz, aby byly vkusné a místa s nimi vypadala dobře, což prý podle průzkumů dokonce i snižuje aktivitu vandalů.

Město na vkusnou reklamu přispěje

Manuál je dostupný jednak je to na webu města a pak radnice chystá na 16. června veřejné setkání, kde celý dokument představí komplexně, bude tam prostor i pro diskuzi a zároveň město sdělí důležité informace k dotačním možnostem.

Čtěte také

Provozovatelé obchodů a služeb totiž už několik let můžou zažádat o dotaci právě na tyto účely reklamy, jak řekl místostarosta Martin Krejza (ODS). „Dotační podmínky máme nastavené už dlouho, možná osm let, kdy jsme se touto myšlenkou začali poprvé vážně zabývat. To čerpání ale do dnešních dnů bylo velmi sporadické, téměř žádné. Takže od setkání si také slibujeme větší propagaci tohoto dotačního titulu.“

Dodejme, že dotace může být až 25 tisíc korun a podnikatelé ji můžou využít jednak na návrh řešení reklamních nápisů tedy na grafický design a pak i na samotné provedení.

Mohlo by vás zajímat