Vysoké Mýto pod kamerami. Systémy poznají překročení rychlosti i jízdu na červenou

12. listopad 2019

Řidiči na průjezdu Vysokým Mýtem se musí mít ode dneška na pozoru. Naplno totiž začaly fungovat radary na měření rychlosti. Několik dní už je v provozu i detekce jízdy na červenou. Radnice tím chce zvýšit bezpečnost kolem přetíženého silničního tahu I/35.

Značky řidiče upozorní, že vjíždí do měřeného úseku. Systém také funguje už několik dní, zatím ale pokuty strážníci neřešili, říká jejich velitel Jaromír Antl.

„Zatím jsem docela překvapen, že detekce jízdy na červenou není tolik, kolik jsem předpokládal, na rozdíl od rychlosti. Pokud si vzpomínám, tak za dobu, kdy byl systém spuštěn, tak byl rekordmanem řidič, kterému bylo naměřeno 123 kilometrů v hodině.“

Systémy hlídají jen páteřní silnici I/35. Radary jsou umístěné na příjezdech do města. Budku vedle silnice jako mají v okolí Hlinska ale nečekejte. V Mýtě měří rychlost nenápadné kamery.

Systémy detekce jízdy na červenou snímají dvě křižovatky na příjezdu od Hradce Králové a přechod pro chodce u plaveckého bazénu. Systém funguje tak, že když řidič projede místem ve chvíli, kdy už světla zakazují jízdu, kamery přestupek zachytí a odešlou ho městské policii a ta pak následně přestupky zpracuje.  Tento systém už nějakou dobu funguje. Překvapivě velmi častým přestupkem je odbočení z hlavní silnice doleva. Řidiči totiž nejspíš zapomínají, že na křižovatce nejsou kruhová světla, ale špiky.

Mobilní řešení přestupků

Strážníci budou nově používat také takzvané mobilní řešení přestupků. To znamená, že například špatné parkování jen vyfotí na mobil nebo tablet a odešlou fotku do systému. Podle Jaromíra Antla to strážníkům práci výrazně ulehčí.

„Samozřejmě to práci zjednoduší, přestupků budeme schopni zaznamenat daleko více, odpadne s tím administrativa a ubyde vypisování bloků na ulici, což práci strážníka určitě zjednoduší.“ Podobný systém užívá městská policie například i v Pardubicích. Strážníci využijí nového systému, který radnice pořídila pro měření rychlosti a detekci jízdy na červenou a jen se do něj připojí.

I s DPH radnice za oba systémy zaplatila skoro 7 milionů korun a v dlouhodobém horizontu ale očekává návratnost. To potvrzují i zkušenosti z jiných měst. Například v Litomyšli úsekové měření rychlosti „vydělá“ radnici několik milionů ročně.

Spustit audio

Související