Zavřený podjezd i levnější provoz. Dopravní podnik staví nové troleje kolem Parama
V Pardubicích začala stavba nové trolejbusové trati přes nadjezd u Parama. Dopravní podnik novou trasu potřebuje, protože na příští rok je plánovaná uzavírka podjezdu na ulici 17. listopadu.
„Příští rok někdy v červnu bude uzavřen podjezd na ulici 17. listopadu a my bychom nemohli vypravit ani jeden trolejbus z vozovny do města, protože bychom neměli kudy,“ vysvětluje ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán jeden z důvodů, proč je důležité novou trať postavit.
Podjezd na ulici 17. listopadu bude uzavřený kvůli rekonstrukci současného železničního mostu, říká mluvčí správy železnic Dušan Gavenda. „Stávající most je nutné částečně zdemolovat, vybudovat novou nosnou desku a upravit opěry. Uzavírky podjezdu jsou naplánovány na léto 2022 a směřujeme je do období prázdnin, kdy je doprava s omezením školní docházky intervalově příznivější.“ Nejdelší nepřetržitá uzavírka podjezdu by měla trvat tři dny. Jinak jsou v plánu maximálně jednodenní nebo noční uzavírky.
Dvě trasy do centra
Mezi současným silničním a železničním mostem je už také most provizorní, po kterém budou vlaky jezdit během rekonstrukce hlavního mostu. Po dokončení se troleje do podjezdu opět vrátí. Dopravní podnik už ale bude mít dvě trasy, jak dostat trolejbusy na pravidelné linky, říká Tomáš Pelikán.
Čtěte také
„My budeme tuto trolejbusovou trať využívat i pro najíždění trolejbusů k nádraží. Ono se to nezdá, ale je to skoro o kilometr a půl kratší cesta než přes město, kde musíme jezdit smyčkou přes Sukovu třídu, Sladkovského a třídu Míru, abychom mohli najet k nádraží, takže to bude i provozně ekonomičtější.“ Dřív bude hotová trať z Dukly k nádraží. V opačném směru začnou práce kvůli modernizaci železničního uzlu až příští rok.
Zároveň budou nové troleje využívat i některé linky. Které konkrétně se podle Tomáše Pelikána zatím ještě řeší. „Dopravních řešení máme několik, ať prodloužení linky č.7 od areálu vozovny, až po elektrifikaci linky č. 10, která potom zajíždí dále na Cihelnu.“
Součástí projektu je totiž kromě nově trati přes Paramo i elektrifikace Studentské ulice ve čtvrti Cihelna, takže změnit linku 10 na trolejbusovou se dopravnímu podniku přímo nabízí. Práce musí být hotové do června příštího roku.
Související
-
Nové pardubické trolejbusy dráty nepotřebují, umí jezdit na baterky
Trolejbusy bez trolejí začnou jezdit po Pardubicích. Na první pohled vypadají skoro stejně, jako běžný trolejbus.
-
Pardubickému dopravnímu podniku loni ubyly tisíce cestujících, někteří se už nevrátí
Pardubický dopravní podnik přišel v době koronaviru o tisíce cestujících. Covidová situace se už sice zlepšila, cestujících je ale pořád méně než v roce 2019.
-
V pardubické MHD lze nově platit i kartou Českých drah
Cestující v pardubické městské hromadné dopravě můžou od středy platit i In Kartou Českých drah.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hasiči zasahují u výbuchu restaurace v Mostě. Zemřelo šest lidí, dalších osm utrpělo zranění
-
Přes dva útoky denně. Úřady práce posilují ochranu zaměstnanců, cvičí s policií a shání ostrahu
-
OVĚŘOVNA: Tolik peněz dostává Eva Pavlová, tvrdí řetězový e-mail. Informace však nejsou pravdivé
-
Putinova představa o ,tradiční roli’ versus potřeba nahradit ztráty z Ukrajiny. Ruská armáda nabírá ženy