Zavřený podjezd i levnější provoz. Dopravní podnik staví nové troleje kolem Parama

31. srpen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Zastávka u Parama

V Pardubicích začala stavba nové trolejbusové trati přes nadjezd u Parama. Dopravní podnik novou trasu potřebuje, protože na příští rok je plánovaná uzavírka podjezdu na ulici 17. listopadu.

„Příští rok někdy v červnu bude uzavřen podjezd na ulici 17. listopadu a my bychom nemohli vypravit ani jeden trolejbus z vozovny do města, protože bychom neměli kudy,“ vysvětluje ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán jeden z důvodů, proč je důležité novou trať postavit.

Podjezd na ulici 17. listopadu bude uzavřený kvůli rekonstrukci současného železničního mostu, říká mluvčí správy železnic Dušan Gavenda. „Stávající most je nutné částečně zdemolovat, vybudovat novou nosnou desku a upravit opěry. Uzavírky podjezdu jsou naplánovány na léto 2022 a směřujeme je do období prázdnin, kdy je doprava s omezením školní docházky intervalově příznivější.“ Nejdelší nepřetržitá uzavírka podjezdu by měla trvat tři dny. Jinak jsou v plánu maximálně jednodenní nebo noční uzavírky.

Dvě trasy do centra

Mezi současným silničním a železničním mostem je už také most provizorní, po kterém budou vlaky jezdit během rekonstrukce hlavního mostu. Po dokončení se troleje do podjezdu opět vrátí. Dopravní podnik už ale bude mít dvě trasy, jak dostat trolejbusy na pravidelné linky, říká Tomáš Pelikán.

Čtěte také

„My budeme tuto trolejbusovou trať využívat i pro najíždění trolejbusů k nádraží. Ono se to nezdá, ale je to skoro o kilometr a půl kratší cesta než přes město, kde musíme jezdit smyčkou přes Sukovu třídu, Sladkovského a třídu Míru, abychom mohli najet k nádraží, takže to bude i provozně ekonomičtější.“ Dřív bude hotová trať z Dukly k nádraží. V opačném směru začnou práce kvůli modernizaci železničního uzlu až příští rok.

Zároveň budou nové troleje využívat i některé linky. Které konkrétně se podle Tomáše Pelikána zatím ještě řeší. „Dopravních řešení máme několik, ať prodloužení linky č.7 od areálu vozovny, až po elektrifikaci linky č. 10, která potom zajíždí dále na Cihelnu.“

Součástí projektu je totiž kromě nově trati přes Paramo i elektrifikace Studentské ulice ve čtvrti Cihelna, takže změnit linku 10 na trolejbusovou se dopravnímu podniku přímo nabízí. Práce musí být hotové do června příštího roku.

Spustit audio

Související