Demolice lávky na Palackého třídě v Pardubicích? Architekti chtějí přechod
Jednou z proměn Palackého třídy v Pardubicích by mohla být demolice lávky, která vede přes rušnou ulici do obchodního centra. Architekti zatím dávají přednost jejímu odstranění.
Lávku chtěl investor nákupního střediska zbourat už v roce 2007, petice a iniciativa ČSSD tomu zabránila. „Bude to zajímavá diskuse. Architekti by tam spíš dali kapacitní přechod, aby lidé, co tam chodí spodem, byli zlegalizováni a v klidu chodili přes semafor,“ řekl primátor Martin Charvát (ANO). Pod lávkou teď mohou projíždět jen cyklisté, jejich provoz řídí semafory, klasický přechod tam není.
Lávka na jedné straně ústí v patře do Paláce Pardubice a zároveň lidé mohou sestoupit po schodech na chodník u obchodního centra. Na druhé straně nadchod vede na ochoz domu, v němž jsou obchody, jedno rameno lávky pak končí na Palackého třídě.
Čtěte také
O starou lávku se vedly spory už v roce 2007, izraelský investor během stavby obchodního domu měl původně lávku opravit nebo postavit novou, protože byla v územním plánu. Město i developer nakonec chtěli lávku zbourat, podle nich byla málo využívaná.
Sociální demokracie tehdy uspořádala petici a získala 7000 podpisů pro zachování lávky, kterou už investor zčásti zboural. Nakonec ji proto po rozhodnutí zastupitelů opravil a je funkční dodnes.
Debata o studii opravy Palackého třídy začne podle primátora letos na podzim. První návrhy architekti vypracovali už v roce 2018. Oprava hlavní třídy, která vede od vlakového nádraží do centra, se bude kvůli nákladnosti i organizaci prací dělat na etapy, dodal primátor.
„Určitě budeme Palackého třídu etapizovat, stále si drží koncepci stavebních skládanek. Je několik variant, architekti si třeba hrají se zastávkami, různě je posouvají,“ řekl Charvát.
Projekt chce město zaplatit z evropských dotací rozdělovaných hradecko-pardubickou aglomerací ITI, v září by měly být jasnější dotační programy, příprava dotačního období se zdržela kvůli koronaviru, upřesnil Charvát.
Domy na Palackého třídě pocházejí převážně z přelomu 60. a 70. let. Výstavbě předcházely demolice starší zástavby. Ulice je od té doby širší. Urbanistická proměna má podle architektů pobyt na třídě zpříjemnit, kvalitnější by měl mobiliář, mohlo by tam být dětské hřiště, kavárny s venkovními zahrádkami. Prostor zkultivuje i nové stromořadí.
Související
-
O osudu pardubické lávky stále není rozhodnuto
Zachování nadchodu pro chodce nad ulicí Palackého je součástí projektu zástavby Masarykova náměstí. Izraelský investor, který zde staví obchodní Palác, ale předloži...
-
Lávka u pardubického Tesca zůstane zachována
Nadchod je ve velmi špatném stavu a radnice i investor zástavby Masarykova náměstí jako jednu z variant zvažovali jeho demolici. Proti tomu se ale postavilo mnoho o...
-
Pardubice otevřou lávku u Tesca i novou cyklostezku
V Pardubicích se dnes slavnostně otevřou hned dvě stavby. Hotová je lávka přes Palackého ulici u Tesca a do provozu bude uvedena i nová cyklostezka v Černé za Bory....
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hrad zveřejnil zápis z jednání o důchodech, ANO zvyšování věkové hranice nezpochybnilo
-
Rusové si můžou koupit iPhone i čokoládu Lindt. Zboží se do země dostává neoficiálními cestami
-
‚Současný režim už musí padnout.‘ Orbánovi odpůrci vzhlíží k novému mesiáši
-
Bitevní roboti jsou sice přesní, ale usnadňují rozhodnutí zahájit válku, varuje americký etik