Druhá kolej mezi Pardubicemi a Hradcem má problémy. Firma žádá zrušení stavebního povolení

24. březen 2021 12:29

Za dva měsíce plánuje Správa železnic začít s modernizací trati a stavbou druhé koleje mezi Pardubicemi a Stéblovou. Teď ale musí řešit nečekané komplikace. Podle zjištění serveru Zdopravy.cz se totiž majitel jednoho z pozemků u trati se odvolal proti stavebnímu povolení. Práce to teoreticky může zdržet i o několik měsíců.

Odvolání proti stavebnímu povolení podala společnost SK-EKO, která vlastní jeden z pozemků, na kterých by měla stavba stát. Podle jejího odvolání, které bylo podané k Drážnímu úřadu, s firmou prý nikdo nekomunikoval. Vlastník pozemku (SK-EKO) tím pádem nevěděl o stavebním řízení, a nemohl se tedy k němu vyjádřit, čímž mělo dojít k hrubému porušení práv společnosti. Firma se domáhá zrušení celého stavebního povolení.

Správa železnic: termín dodržíme

Podle vyjádření správy železnic by tento problém neměl stavbu nijak zdržet. Pokračuje mluvčí organizace Nela Friebová. „Správa železnic nyní zajišťuje vypořádání podaných námitek tak, aby stavební povolení mohlo nabýt právní moci a následně došlo k zahájení realizace předmětné stavby. Termín ukončení stavebního řízení a zahájení realizace předpokládáme v květnu letošního roku.“

Důležité také je, že na stavbu už je vysoutěžený dodavatel. Takže ve chvíli, kdy skončí stavební řízení, bude podepsaná smlouva a firma de facto může hned nastoupit do práce a začít.

Plánovaná stavba je vlastně pokračování už částečné hotového díla, jehož cílem je do budoucna zdvoukolejnění celé tratě mezi Pardubicemi a Hradcem. Je to rozdělené do tří částí, ta prostřední už je hotová několik let a to v úseku Stéblová - Opatovice. Tato stavba, o které mluvíme, na to naváže, a to z Pardubického hlavního nádraží do Stéblové.

Kromě toho, že bude přistavěná druhá kolej, bude také nový most přes Labe, obec Stéblová bude mít nově zastávku blíž k obytné zástavbě, modernizace by se mělo dočkat i nádraží v Rosicích nad Labem a samozřejmě se zvýší kapacita tratě i maximální povolená rychlost na 160 kilometrů za hodinu. Tím se opět jízdní doba mezi oběma městy zkrátí. Nejrychlejší vlaky trasu aktuálně zvládnou za 17 minut.

autor: Josef Ženatý
Spustit audio

Související