FOTO: Pardubické nádraží bez kolejí. Dělníci staví lávku a budují nástupiště
Na pardubickém vlakovém nádraží je v plném proudu kompletní rekonstrukce za několik miliard korun. Po dlouhých letech úvah a plánování skutečně vznikne lávka směrem na sídliště Dukla a přibyde také nové páté nástupiště.
Dojde k výměně rozvodů elektroinstalace, slaboproudu, vzduchotechniky a vytápění. Budou vyměněny také výtahy, kterých bude víc a přibydou i eskalátory do haly. Nová budou i okna, keramické obklady na fasádě i střecha včetně zateplení.
Na nádraží navíc přibyde páté nástupiště a opravy se dočkají i ta čtyři současná. V podchodu budou eskalátory a nový bude i informační systém, tabule s příjezdy a odjezdy vlaků v hale i na perónech.
Přes stanici také povedou nové koleje pro rychlost 160 km/h, nové bude i trolejové vedení.
Související
-
Začíná zásadní oprava pardubického nádraží. Jak omezí cestující?
Zítra začne dlouho připravovaná generální oprava hlavního vlakového nádraží v Pardubicích. Práce budou trvat několik let a vyjdou na víc než šest miliard korun.
-
Pod pardubickým nádražím by mělo vzniknout 70 parkovacích míst
Na pardubickém nádraží by mohlo přibýt 70 parkovacích míst. Prostory pro ně jsou přímo pod nádražní budovou. Parkoviště bude sloužit jen zaměstnancům Správy železnic.
-
Tři roky omezení pro cestující. Příští rok má začít oprava pardubického nádraží
SŽDC plánuje letos na podzim vypsat zakázku na opravdu pardubického hlavního nádraží. Stavební práce mají začít už příští rok v lednu a naplánované jsou až do roku 2023.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rozkládají sociální sítě mozek? Je to sebeironie, říká expert. ‚Ztěžují soustředění,‘ oponuje psycholožka
-
Sociální zabečení nebo zmrazení politiků. Poslechněte si nejlepší přeřeky Radiožurnálu roku 2024
-
Od 60. let se Česko oteplilo o dva stupně. To je velký posun pro ekosystém, říká Přibyla z Fakta o klimatu
-
ONLINE: Na Kiribati jako první přivítali rok 2025. V Sydney odpálili na devět tun rachejtlí