Ještě čtyři měsíce výluk. Modernizace trati u Brandýsa jde do finále
Na hlavním železničním koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí začíná poslední série výluk. Práce na rozsáhlé modernizaci se chýlí ke konci. Pro cestující to znamená ještě pár měsíců zpoždění a náhradní autobusové dopravy.
Poslední čtyři měsíce bude na téměř 10kilometrové části trati pracovat hlavně speciální stroj, který bude sanovat železniční svršek a spodek. Jde o dokončení a odstranění případných nedostatků ve vrstvách pod kolejemi. Práce budou rozdělené na čtyři etapy.
„Pracovat se bude vždy na jedné ze dvou kolejí dané stanice po výhybnu Bezpráví, která se nachází přibližně uprostřed mezistaničního úseku,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Stavební práce jako také jsou hotové, je například dokončené nádraží v Brandýse nad Orlicí, které má nově podchod a bezpečná nástupiště, hotové jsou také různé mosty, propustky nebo třeba trakční vedení. Nové, moderní a hlavně méně poruchové by také mělo být zabezpečovací zařízení na celém úseku, jehož poruchy byly v uplynulých letech častou příčinou mimořádností na trati.
U osobních vlaků tak musí cestující počítat s většími komplikacemi, konkrétně s náhradní autobusovou dopravou. Jízdní řády i rozmístění zastávek jsou dostupné na webu Českých drah. U dálkových vlaků, tedy od rychlíků až po Pendolina, by cestující měli počítat s možnými zpožděními. Neměla by ale být tak velká jako loni. Tím, že se bude pracovat moderní technologií a na kratších úsecích, měly by spoje nabírat zpoždění maximálně kolem pěti minut. Ukáže ale praxe.
Do prázdnin hotovo
Práce mezi Brandýsem a Ústím trvají už skoro dva roky. Podle Správy železnic bude všechno dokončené do letních prázdnin. Pak bude modernizovaný úsek kompletně v provozu a hlavně by měl být kapacitnější a provoz na dráze by měl být tím pádem plynulejší.
Dokončení prací u Brandýsa bude znamenat návrat dálkových vlaků na trase Praha - Brno, které teď jezdí přes Vysočinu zpátky na hlavní trať. Jsou to vlaky jezdící do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti.
Související
-
Roční výluka na koridoru do Brna v prosinci skončí, vlaky ale nezrychlí
Za měsíc a půl bude opět možné se přímým vlakem dostat z Pardubic do Brna. Měla totiž skončit roční výluka na železničním koridoru u Blanska.
-
Konec stržených trolejí? Správa železnic upravila problémový úsek koridoru u Bezpráví
Správa železnic chce předcházet mimořádnostem na koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí. V současné době modernizovaný úsek patří k velmi problémovým místům.
-
Provoz na koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí by měl být přes zimu plynulejší
Cestování vlakem po hlavním železničním koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí by mělo být v následujících měsících plynulejší.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Stávku kolegyň v administrativě podporujeme. Jejich platy jsou mizerné, říká šéf Unie státních zástupců
-
ONLINE: 5 dní se Rusové snaží prolomit naši obranu v Kurské oblasti. Vojáci stojí pevně, říká Zelenskyj
-
Praktičtí lékaři na konci října na dva dny zavřou ordinace. Protestují proti úhradové vyhlášce
-
Politolog Just: Zvyšování platů politiků je důsledek zákona. Vláda si jen vybrala špatné načasování