Ještě čtyři měsíce výluk. Modernizace trati u Brandýsa jde do finále

2. březen 2023 11:11

Na hlavním železničním koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí začíná poslední série výluk. Práce na rozsáhlé modernizaci se chýlí ke konci. Pro cestující to znamená ještě pár měsíců zpoždění a náhradní autobusové dopravy.

Poslední čtyři měsíce bude na téměř 10kilometrové části trati pracovat hlavně speciální stroj, který bude sanovat železniční svršek a spodek. Jde o dokončení a odstranění případných nedostatků ve vrstvách pod kolejemi. Práce budou rozdělené na čtyři etapy.

„Pracovat se bude vždy na jedné ze dvou kolejí dané stanice po výhybnu Bezpráví, která se nachází přibližně uprostřed mezistaničního úseku,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Železniční trať u Bezpráví je jedním z nejkritičtějších míst na české železnici

Stavební práce jako také jsou hotové, je například dokončené nádraží v Brandýse nad Orlicí, které má nově podchod a bezpečná nástupiště, hotové jsou také různé mosty, propustky nebo třeba trakční vedení. Nové, moderní a hlavně méně poruchové by také mělo být zabezpečovací zařízení na celém úseku, jehož poruchy byly v uplynulých letech častou příčinou mimořádností na trati.

U osobních vlaků tak musí cestující počítat s většími komplikacemi, konkrétně s náhradní autobusovou dopravou. Jízdní řády i rozmístění zastávek jsou dostupné na webu Českých drah. U dálkových vlaků, tedy od rychlíků až po Pendolina, by cestující měli počítat s možnými zpožděními. Neměla by ale být tak velká jako loni. Tím, že se bude pracovat moderní technologií a na kratších úsecích, měly by spoje nabírat zpoždění maximálně kolem pěti minut. Ukáže ale praxe.

Do prázdnin hotovo

Práce mezi Brandýsem a Ústím trvají už skoro dva roky. Podle Správy železnic bude všechno dokončené do letních prázdnin. Pak bude modernizovaný úsek kompletně v provozu a hlavně by měl být kapacitnější a provoz na dráze by měl být tím pádem plynulejší.

Dokončení prací u Brandýsa bude znamenat návrat dálkových vlaků na trase Praha - Brno, které teď jezdí přes Vysočinu zpátky na hlavní trať. Jsou to vlaky jezdící do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti.

autor: Josef Ženatý
Spustit audio

Související