Jezdit s jednou kartou vlakem i autobusem? V Pardubickém kraji je to problém

Jezdit s jednou kartou vlakem i autobusem? V Pardubickém kraji je to problém
Cestující, kteří chtějí jezdit po Pardubickém kraji autobusy i vlaky na jednu kartu, mají problém. Propojení možností IN KARTY Českých drah a IREDO karty autobusových dopravců funguje už rok. Ani zaměstnanci na speciálních přepážkách ale často neumí službu aktivovat.
Redaktorka Českého rozhlasu zjistila, že nahrání jízdného do systému IREDO na IN kartu je tak složité, že se v tom sami neorientují ani pracovníci na specializovaných přepážkách Českých drah i IREDO.
V celém kraji je sice více než šedesát míst, kde to má jít, ale ani na hlavním nádraží v Pardubicích si pracovnice za přepážkou nevěděla rady. A samotnou redaktorku vlastně od té služby odrazovala. Neuspěli jsme ani v Chrudimi a tápala i operátorka na ifno lince, té redaktorka dokonce musela poradit, kde na internetu informace najde.
Zaměstnanci obou dopravních společností mají v podmínkách služby zmatek. Na dvou pobočkách se cestující dozvídají protichůdné informace o tom, co vlastně karty navzájem umí a co ne. Jednatel firmy OREDO slíbil, že pracovníky znovu proškolí.
„Může se stát, že zaměstnanec, jelikož je to nasazeno dlouho, se nesetkal s případem, aby byl o tuto aplikaci zájem, protože uživatelů je opravdu málo. Pak pozapomněl, jak byl proškolen, nebo se mu popletly pojmy,“ říká jednatel společnosti OREDO Jiří Pálka.
Jak systém funguje a co cestujícím umožňuje
Lidé, kteří už mají IN KARTU Českých drah, si na ni mohou zdarma nechat nahrát aplikaci IREDO, to znamená časové jízdné. Naopak ten, kdo používá IREDO kartu pro placení autobusového jízdného, na ni může nechat aktivovat některé služby z IN KARTY.
Problém je v tom, že služba na "opačné kartě" není kompletní. Cestující s IN KARTOU si tak můžou pořídit jenom časové jízdenky IREDO, třeba týdenní nebo měsíční, nezískají ale elektronickou peněženku pro placení jednotlivých jízdenek v autobusech. Stejně tak lidé vlastnící IREDO kartu na ni mohou nahrát slevu 25 nebo 50 procent, kterou běžně nabízí IN KARTA. Nemůžou ale na IREDO kartu nahrát elektronickou peněženku pro placení jednotlivých jízdenek na železnici.
Na jednu kartu jen jedna elektronická peněženka
Problém s elektronickou peněženkou souvisí s bezpečností placení. Na jednu kartičku totiž nelze nahrát dvě elektronické peněženky. Každá karta už má elektronickou peněženku pro placení ve své původní oblasti. IN KARTA pro úhradu jízdenek na dráze a IREDO karta pro placení jednotlivých jízdenek v autobusech.
Zdá se, že situace bude složitá minimálně do doby, než dopravci přejdou na modernější technologie.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Abolice se ke stíhaným vojákům ještě nedostala. Pavel měl obžalobu v ruce, proces se ještě konat může
-
Nedostatek raket i změna ruské taktiky. Ukrajinská protivzdušná obrana se ocitá pod stále větším tlakem
-
Hitler s tím nezačal a Kanye West možná jen provokuje. Může být rasista úplně každý?
-
Lidé si musí pamatovat příběhy, ne jen počítat oběti, řekla v Praze ukrajinská novinářka