Jihovýchodní obchvat Pardubic je blíž. Stavební povolení nabylo právní moci
Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání několika obyvatel Dražkovic, místní části Pardubic, proti stavebnímu povolení na výstavbu jihovýchodního obchvatu města. Obávali se zvláště hluku z dopravy, zpochybňovali hlukovou studii a chtěli více protihlukových stěn.
Podle ministerstva však žádná z námitek nebyla důvodem pro zrušení povolení. „Proti tomuto rozhodnutí se nelze dále odvolat ani podat rozklad,“ uvedlo ministerstvo. Stavební povolení tak nabylo právní moci.
Jihovýchodní obchvat v budoucnu propojí místní část Pardubičky se silnicí II/324 na Chrudim, napojí se na ni na kruhové křižovatce u Dražkovic, odkud je příjezd i na silnici I/37. Měl by odvést tranzitní dopravu mimo centrum Pardubic.
Trasa je dlouhá přibližně 3,1 kilometru, bude na ní šest mostů včetně mostu přes Chrudimku a migračního objektu pro zvěř, budou tam také čtyři kruhové křižovatky. Celková délka protihlukových stěn přesahuje 1600 metrů. Náklady se v minulosti odhadovaly na 600 milionů korun bez DPH, výstavba by měla trvat dvě stavební sezony.
Okruh v nedohlednu
Koncem loňského roku v Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu za 1,445 miliardy korun, jehož příprava trvala od roku 2006. Bude měřit 4,2 kilometru a spojí křižovatku v Trnové kolem sídliště Cihelna se sídlištěm Dubina. Na dokončení celé silnice má firma 27 měsíců, skončit má na jaře 2025.
Jihozápadní obchvat města, který se projednává od roku 2008, stále nemá schválenou trasu. Variantu kolem armádního letiště vloni neschválilo ministerstvo obrany.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Firmy volají po náhradě škod po výpadku elektřiny. Zatím mají smůlu, vláda s odškodněním čeká
-
Při kyberútoku na Nemocnici v Nymburku mohly uniknout osobní údaje pacientů
-
Bitcoinovou kauzu prověří firma Grant Thornton. Audit má být hotový do konce srpna, slibuje Decroix
-
Naposledy Štybar v roce 2015. Česká cyklistika čeká na etapový triumf na Tour de France už 10 let