Lávka z pardubického nádraží se otevře až na podzim. Město nestihlo napojit Duklu
Lávka, která v Pardubicích propojí vlakové nádraží se sídlištěm Dukla, bude otevřená později, než se plánovalo. Obě lokality měly být původně spojené od konce května, město ale v termínu nedokončilo přístup k lávce, řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Správa železnic tak zprovozní lávku jen částečně, lidé po ní budou chodit alespoň na vlaková nástupiště. Celou ji projdou patrně až od podzimu, kdy město dokončí opravy ulice K Vápence. Lávka je dokončená a vede od budovy nádraží přes koleje na jižní stranu města.
Není parkovací dům ani plocha
Má také výstupy na jednotlivá nástupiště, je opatřená i výtahy, aby tam lidé měli bezbariérové přístupy. Lávka na druhé straně vyúsťuje v ulici K Vápence. Tam měl stát parkovací dům nebo aspoň být upravená plocha pro auta a chodce, hotového ještě není z městských investic nic.
„Nedodržel se slib, že na druhé straně bude parkovací objekt,“ řekl Svoboda. Hotová podle něj není ani parkovací plocha s přípravou na budoucí parkovací dům, rozkopaná je navíc celá navazující komunikace.
„Vinou vícero externích faktorů bohužel došlo ke zpožděním, ale stavba probíhá tak, že bude hotovo na podzim tohoto roku,“ řekl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO). Parkovací dům chce město stavět, až přepracuje projekt, aby byl levnější, dodal Hrabal. Investici bude mít na starosti dopravní podnik.
Lávka byla v minulosti předmětem mnoha debat. Stavět ji mělo město, ale nakonec se domluvilo se SŽ, že investorem bude státní podnik a samospráva na ni přispěje. Lávka stála kolem 300 milionů korun, město dalo 3 miliony korun, uvedl Svoboda.
Provozovat lávku? Ne, díky
Dalším bodem sváru je provoz lávky. Obě strany se na tom zatím nedomluvily. „To je téma, u kterého bohužel nedochází k definitivním smluvním vztahům s vedením města. Za mě je to opravdu smutná záležitost. Vázne to na komunikaci ze strany města,“ řekl Svoboda. Zatím to podle něj vypadá tak, že o lávku se bude starat SŽ a přeúčtuje to městu.
Podle Hrabala na smlouvě o údržbě lávky pracuje právní oddělení města, rada města ho pak květnu bude schvalovat, dodal. „V tomto postupujeme maximálně součinně,“ řekl náměstek.
Lávka vznikala v době, kdy SŽ dělalo velkou modernizaci železničního uzlu, která trvala od roku 2020 a stála kolem 7 miliard korun. „Modernizace byla pojatá velkoryse, ale při tak velké dopravní frekvenci si to Pardubice zaslouží,“ dodal Svoboda.
Související
-
Pardubice nechaly vykácet lipovou alej k budoucímu terminálu Jih
Lipovou alej v ulici K Vápence v Pardubicích se nepodařilo zachránit. Stane se z ní přístupová cesta k budoucímu terminálu Jih, kde bude stát parkovací dům.
-
Lávka na pardubickém nádraží by měla být otevřena příští rok v květnu
Součástí modernizace železničního uzlu Pardubice je i stavba lávky na Duklu. Přestože jednotlivé části lávky postupně přibývají, hotová ještě několik měsíců nebude.
-
Parkovací dům na Dukle je stále v mlze. Pardubice hledají možnosti zlevnění
Pardubická radnice stále neví, jak bude vypadat parkovací dům na Dukle. Projekt sice existuje, ale kvůli rostoucím cenám by dům v navržené podobě stál víc než půl miliardy.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Krnov a Bohumín zůstávají bez elektřiny. Rybník Rožmberk přetéká bezpečnostním přelivem
-
Ostrava se nám už vodou nenapouští. Město pořádá sbírku oblečení pro evakuované, říká primátor Dohnal
-
Míková: Zasáhla nás kombinace povodní 1997 a 2002. Tři stoleté vody za 30 let je nebezpečný signál
-
Na většině míst na jihu Moravy začne voda ustupovat. Hraně přelivu se však blíží Brněnská přehrada