Letadlo má zpoždění a kufr odletěl jinam. O náhradu škody zažádejte ještě na letišti

13. červen 2023

Pojistka na to, že letadlo neodletí nebo bude mít zpoždění, neexistuje. Pokud cestujete po Evropě, náhradu škody řeší nařízení Evropské unie. Tam platí jasná pravidla, která letecký dopravce musí dodržet.

„Pokud letecký dopravce neoznámí zpoždění letu s předstihem a vy se to dozvíte až na letišti, musí vám zajistit ubytování nebo zaplatit další výdaje. Vše je opět přesně dané evropskými nařízeními,“ říká Tomáš Smolík z D.A.S. pojišťovny právní ochrany.

Formulář na kufr

Pokud dojde k nepříjemnému překvapení v podobě chybějícího nebo poškozeného zavazadla, opět se obraťte na leteckého dopravce. Na ztrátu zavazadla platí specifický formulář.

Cestující vystupují z letadla na pardubickém letišti

„V tomto případě je třeba hned po zjištění vyplnit na přepážce, kde se reklamují zavazadla, specifický formulář. Je to protokol o poškození, případně ztrátě zavazadla, který vypovídá  o tom, že zavazadlo bylo poškozeno nebo nebylo dodáno včas.

Důležité je zdokumentovat škodu na věcech a sdělit adresu, kam případně nalezené zavazadlo doručit. Pokud to nebude možné, máte nárok na zajištění věcí, které jste měli v kufru,“ ujišťuje Tomáš Smolík.

Podle něj je podle evropského nařízení momentálně daná maximální výše náhrady škody, která činí cca 37 000 Kč.

Jak řešit nespokojenost s ubytováním nebo ztrátu dokladů na dovolené? Poslechněte si v záznamu pořadu.

Spustit audio

Související