Moravskou Třebovou dusí kolony aut, pomůže až rychlostní silnice
Projet Moravskou Třebovou chce někdy hodně pevné nervy. Dvě křižovatky, které na sebe navazují, jsou v průběhu dne mnohdy ucpané, na vedlejších silnicích se tvoří kolony a řidiči musí dlouho čekat, než můžou projet.
Největší problémy dělá křižovatka na Svitavské ulici, kde musí někdy řidiči přijíždějící do města čekat i deset minut. Druhou problematickou je křižovatka u autobusového nádraží, směrem na Lanškroun. V poslední době jsou obě ucpané docela často.
Stává se to hlavně v případě, když se na obchvatu na silnici I/35 stane dopravní nehoda nebo nějaká jiná komplikace, policisté místo uzavřou a řidiči tak musí jet objízdnou trasou právě přes tyto křižovatky. Problémy jsou ale i v době dopravní špičky a v ranních a odpoledních hodinách, kdy lidé jezdí do nebo z práce. Většinou totiž projíždějí oběma křižovatkami a zdržení je pak výrazné.
Řešení v nedohlednu
Definitivní řešení snad přijde se stavbou rychlostních silnic R43 a R35. Pak už budou městem projíždět jen místní nebo ti, kdo do Moravské Třebové jezdí za prací. Křižovatky se rozšířit nedají, nelze tam udělat ani kruhový objezd. Obě jsou v těsném sousedství památkové rezervace.
U křižovatky na Lanškroun chce nechat radnice přidělat jeden odbočovací pruh, to by mělo plynulost trochu zlepšit. U křižovatky na Svitavské ulici je možnost nechat postavit semafory.
Obě křižovatky jsou na silnicích, které patří Pardubickému kraji. Město teď jedná o tom, jaká opatření na nich budou nejvhodnější, a bude chtít, aby je z větší části zaplatil kraj.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Odboráři opustili zasedání tripartity. Chtěli na něm řešit výrok Drobila o tom, že odbory jsou nepřítel
-
Dálnici D1 na Benešovsku pokrylo po bouřce naplavené bahno. Hasiči uklízeli i spadlé stromy
-
Cenu K. H. Borovského získal šéfredaktor Českého rozhlasu Plus Josef Pazderka, uspěl i Jan Fingerland
-
Běželo se mi skvěle. Homoláč nechtěl uvěřit, že jsem vyhrál, říká překvapivý šampion v maratonu Edlman