Na trati z Pardubic do Hradce Králové začíná výluka, potrvá do léta
Kvůli modernizaci trati bude od 24. března úplně zastaven provoz vlaků mezi stanicemi Pardubice - Rosice nad Labem a Stéblová na dráze z Pardubic do Hradce Králové. Během výluky stavbaři v úseku vybudují několik nových mostních objektů, projekt zahrnuje i rekonstrukci kolejí a trakčního vedení. Omezení skončí se začátkem letních prázdnin.
Na zastávce Pardubice - Semtín a ve stanici Pardubice - Rosice nad Labem se budují nové podchody. Na trati budou odstraněny a poté obnoveny mostní objekty, převážně propustky. Během výluky stavbaři v celém 7,5 km dlouhém úseku zrekonstruují železniční svršek a spodek a napřímí část tratě u Doubravic.
Obnovu podstoupí také trakční vedení a železniční svršek a spodek hradeckého kolejového rozvětvení v Rosicích nad Labem. Výluka skončí 30. června. Elektrické vlaky se na trať vrátí po rekonstrukci trakčního vedení mezi Rosicemi a hlavním nádražím v Pardubicích 15. července.
Místo vlaku autobusem
Podle webu Českých drah vlaky ve vyloučeném úseku nahradí autobusy, které budou jezdit z Hradce Králové do Pardubic a zpět. Vlaky na Chrudim budou jezdit bez omezení.
Na zdvoukolejnění úseku Pardubice - Rosice nad Labem a Stéblová se pracuje od loňského května. Významným prvkem stavby je náhrada původního jednokolejného mostu přes Labe dvoukolejným. Prozatím byl most přesunut do provizorní polohy a pracuje se na montáži nosné konstrukce nového dvoukolejného přemostění.
Z Hradce rychlostí 160 km/h
Rekonstrukce, jejímž výsledkem bude také zvýšení rychlosti vlaků na 160 kilometrů v hodině, bude ukončena koncem příštího roku. „Začneme vytrháním kolejí mezi Rosicemi a Stéblovou. Budoucí dvoukolejná trať bude mít mírnější oblouky kvůli vyšší rychlosti, pro koleje tedy musíme připravit náspy a podloží v nové poloze. Budeme pracovat i na zastávkách Pardubice - Semtín a Stéblová obec a vybudujeme i nová nástupiště ve stanici Pardubice - Rosice nad Labem. Pokračují také práce na základech nového dvoukolejného mostu přes Labe,“ upřesnil projektový manažer společnosti Skanska Jan Mitlöhner.
Rekonstrukce trati z Pardubic do Stéblové byla zahájena loni začátkem května. Přestavba 7,5 kilometru dlouhého úseku bude stát 2,6 miliardy korun. Úsek mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem už dvě koleje má, zdvojkolejnění úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové Správa železnic připravuje.
Související
-
Naposledy po starém mostě přes Labe. Přestavba trati v Pardubicích znamená výluky i nové mosty
Pardubická železniční stanice, stejně jako nádraží v Rosicích nad Labem, prochází náročnou přestavbou. V současnosti se pracuje na výstavbě nového jednokolejného mostu.
-
Druhá kolej mezi Pardubicemi a Hradcem má problémy. Firma žádá zrušení stavebního povolení
Za dva měsíce plánuje Správa železnic začít s modernizací trati a stavbou druhé koleje mezi Pardubicemi a Stéblovou. Teď ale musí řešit nečekané komplikace.
-
Nová železniční zastávka bude v Pardubicích dřív, než bylo v plánu
V Pardubicích bude nová železniční zastávka Pardubice - centrum. Správa železnic o jejím vybudování uvažovala několik let, nakonec ji postaví dřív, než bylo v plánu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků
-
Kdo převezme KDU-ČSL? Ze strany zní hlavně volání po Grolichovi, tradicionalisté o jménech nemluví
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?
-
Ponižování a duševní potíže. TikTok jako nástroj pro ‚slutshaming‘ žen a dívek na Balkáně