Naposledy po starém mostě přes Labe. Přestavba železniční trati v Pardubicích znamená výluky i nové mosty
Pardubická železniční stanice, stejně jako nádraží v Rosicích nad Labem, prochází náročnou přestavbou. V současnosti se pracuje na výstavbě nového jednokolejného mostu vedle stávajícího čtyřkolejného podjezdu ulic Jana Palacha - 17. listopadu.
„Dojde k napojení podchodu Rokycanova - Sladkovského na autobusovou zastávku a budoucí zastávku Pardubice centrum,“ vysvětluje pracovník železnice a znalec její historie Oldřich Čížek.
Opravuje se příjezdový východní podchod, takže cestujícím bude k dispozici pouze ten odjezdový západní. Postupně se staví pilíře budoucí lávky, která spojí ulici K Vápence s jednotlivými nástupišti a budoucím autobusovým nádražím za bytovým domem vedle nádraží.
Naposledy po železničním mostě přes Labe
V pondělí 31. května začne rozsáhlá, téměř půl roku trvající, výluka prvního a druhého nástupiště pardubické železniční stanice s přilehlými kolejemi a hlavním směrem na Rosice nad Labem.
„Až do poloviny listopadu bude výluka mezi pardubickým hlavním nádražím, Rosicemi a Chrudimí. Vlaky budou nahrazeny autobusy,“ vysvětluje Oldřich Čížek a připojuje důležitou informaci pro milovníky historie železnice.
„Tuto poslední květnovou sobotu budou mít lidé poslední šanci rozjet se historickým motoráčkem po železném mostě přes Labe. Tento most se v pondělí 31. května zavírá a doprava přes Labe nebude po železnici možná až do poloviny listopadu,“ upozorňuje Oldřich Čížek. Podrobné informace o historické jízdě z Pardubic do Chrasti najdete na www.motoracek.cz.
Výluky na hlavních železničních tazích
Stále ještě platí výluka Brandýs nad Orlicí - Ústí nad Orlicí, kde se až do prosince bude jezdit jednokolejně. Jízdní řád platný od 6. dubna však s touto výlukou počítá, takže k většímu zpoždění nedochází.
Výluky jednotlivých traťových kolejích mezi Velimí a Poříčanami podstatně omezí provoz ve směru na Prahu od července.
Další větší výluka je plánovaná mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí, kde by mělo dojít ke zvýšení rychlosti ze současných 30 km/h na 55 km/h, což by mělo zkrátit dobu cestování o několik minut.
Související
-
Nový železniční most, možná i zastávka Pardubice centrum. Oprava nádraží nabírá obrátky
Oprava hlavního nádraží v Pardubicích pokračuje. Od loňského podzimu se dělaly přeložky kanalizací, inženýrských sítí, nový systém trakčního vedení, teď práce zrychlí.
-
FOTO: Pardubické nádraží bez kolejí. Dělníci staví lávku a budují nástupiště
Na pardubickém vlakovém nádraží je v plném proudu kompletní rekonstrukce za několik miliard korun.
-
U pardubického nádraží vzniklo testovací místo na covid-19. Testuje bez rezervace
Na test na covid-19 bez objednání i bez předchozí registrace mohou jít ode dneška lidé na nádraží v Pardubicích. Správa železnic tam otevřela veřejné testovací místo.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.