Nefunkční závory a houkající vlaky. Lidem v Chrudimi vadí nebezpečný přejezd
Už skoro měsíc je vyřazená signalizace a zabezpečovací zařízení na železničním přejezdu u chrudimského hřbitova. Správci tam vyměnili zabezpečovací zařízení, to ale zůstává mimo provoz, protože nesplňuje normy.
Potíže mají řidiči, kteří musí najet do kolejiště, aby se rozhlédli, ale stěžují si i obyvatelé okolních sídlišť - těm zase vadí hlasité troubení souprav, které se k nebezpečnému místu blíží.
Vloni trať mezi Chrudimí a Slatiňany stavbaři kompletně předělávali a poslední tečka měla být výměna staré signalizace na železničních přejezdech.
Řidiči mají kvůli chybě v projektu špatný rozhled
Ve Škroupově ulici, tedy u hřbitova, mělo být v provozu už čtvrtého března. Jenže při kolaudaci se zjistilo, že projektant udělal chybu, signalizace a závory jsou umístěné tak, že na přejezdu není dostatečný rozhled a Správa železniční a dopravní cesty ho musí nechat upravit.
Nespokojení jsou tak řidiči, ale i někteří obyvatelé sídliště u trati. Ti první proto, že se na přejezdu dostávají do nepříjemné situace. Kvůli nefunkčním závorám musí částečně najet do kolejiště, aby se rozhlédli a zjistili, jestli se neblíží vlak.
Lidé, kteří v okolí sídliště bydlí, si zase na sociálních sítích stěžují například na to, že je hlasité houkání vlaků ruší, nebo budí malé děti. První spoj po této trase projíždí před pátou ráno. Pokud se vlak blíží k nefunkčnímu přejezdu, má strojvůdce přímo povinnost jet velmi pomalu a opakovaně použít zvukovou výstrahu.
Kdy oprava přejezdu skončí?
Železničáři nejdřív musí přejezd upravit a zároveň změnit program, který signalizaci ovládá. Původně to chtěli zvládnout do konce března, teď termín prodloužili do desátého dubna. Problémy tak ještě nějakou dobu potrvají.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bez zbraní budeme jen umírat.‘ Na Ukrajině panuje rozčarování, že se svět dívá jinam, popisuje Boháč
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Evangelický farář musí umět všechno. Jan Satke se rozhodl, že vymění církev za lokomotivu
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce