Oprava letního stadionu v Pardubicích: ze západní tribuny zbyl jen skelet

14. červenec 2021 15:15

Západní tribuna letního stadionu v Pardubicích je už k nepoznání. Za 4 měsíce od začátku rekonstrukce ji firma vybourala tak, že zůstal prakticky jen skelet. Stadion čeká kompletní přestavba, podle projektu tam budou tribuny pro 4600 diváků s tím, že bude možné je dostavět na skoro dvojnásobný počet. Stadion tak nebude v obvyklém tvaru jednolitého věnce, ale tribuny budou samostatné.

„Tady jsme v části severní přístavby, která byla zbouraná, demontovaná, rozšroubovaná a odvezená na skládku,“ ukazuje stavbyvedoucí Čestmír Straka. Hřiště stadionu je zarostlé a vypadá jako louka. „Travnaté hřiště se bude do konce tohoto týdne sekat, současně se zbouraly veškeré drátěné a plechové ploty, které byly kolem celého hřiště.“

Nejpodstatnější je ale západní tribuna, protože ta se bude opravovat a částečně zůstane stát. „Zůstává pouze skelet a bude se z velké části vybourávat a doplňovat novými konstrukcemi jak svislými, tak vodorovnými,“ říká Straka.

90 let starý beton drží

Stavba je z roku 1931 a podle stavbyvedoucího tomu stav odpovídá. „Železobetony, ze kterých je to postavené jsou v relativně dobrém stavu na to, že jsou devadesát let staré.“

Fotbalový trávník si už několik měsíců žije vlastním životem

Na místě je vidět hromada suti, rozbitá fotbalová branka, kusy betonu. „Veškerý materiál se tady dělí, to znamená ocelové konstrukce se vozí zvlášť, betonové, hlína. Snažíme se to dělit, abychom to měli i legislativně v pořádku.“

Čestmír Straka provádí dál areálem letního stadionu: „Tady všude byly různé šatny, kabiny, sociální zařízení, vzadu byla i nějaká funkční restaurace, sauna, wellness. Teď tu vlastně vidíte jeden velký barák s pár zděnými příčkami a pilíři,“ a pokračuje: „Tady býval hotel, tady byly dlouhé chodby, na jedné straně 17 a na druhé 8 pokojů, veškeré příčky se vybouraly, celý prostor se snažíme dát do pořádku vůči tomu, co máme stavět nové konstrukce.“

Oprava letního stadionu má skončit v lednu roku 2023 a bude stát přibližně 400 milionů korun.

Spustit audio

Související