Pardubická MHD zvedá ceny. Podraží jednotlivé jízdenky i některé časové jízdné
V Pardubicích zdraží od března jízdné v městské hromadné dopravě. Zdražení se dotkne některých časových tarifů a jednorázových jízdenek. V novém ceníku jsou zohledněné vzrůstající náklady dopravního podniku.
Dopravní podnik navrhoval plošné zdražení o 17 procent, druhou možností bylo zvýšení cen u některého jízdného. „Plošné zdražení jsme shodili. Druhý návrh byl hlavně u jednotlivého jízdného, u časového minimální,“ řekl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO). Sám pak navrhl, aby nezdražovaly roční jízdenky. Budou stát stejně.
„Chceme co nejméně zvyšovat cenu jízdenek, na druhou stranu vlivem zvyšujících se vstupů, inflace jsme k takovému kroku museli přistoupit. Základní benefit pro pravidelné cestující, kteří si kupují roční jízdenku, jízdné bude zachováno v současné výši,“ řekl Hrabal.
Jízdenky o 2 koruny dražší
Jednorázové jízdenky hrazené bankovní kartou nebo elektronickou peněženkou stojí v prvním tarifním pásmu 15 korun, od 1. března budou stát o dvě koruny víc. V druhé zóně za ně cestující platí 19 korun, po zdražení budou hradit 21 korun. Platba kartou přes terminál v autobuse je mezi cestujícími velmi častá.
Dražší bude základní občanské jízdné na 30 dní. Stoupne z 490 na 520 korun. Hrabal změnu označil za kosmetickou. K tomu dodal, že například žákovské jízdné na měsíc bude stát stále 150 korun. Zdražovat se nebude ani studentům, kteří si pořizují jízdenku na deset měsíců, podle pásem platí 1770 nebo 1970 korun.
Dopravní podnik je akciovou společností Pardubic, které jsou hlavním objednavatelem, malou část spojů platí okolní obce nebo kraj. Vozy ročně přepraví kolem 30 milionů cestujících, jejich počty kolísají podle okolností, v době koronavirové pandemie byly nižší.
V poslední době se pasažéři, kteří si odvykli jezdit autobusy, do MHD vrací. Provoz podniku je ztrátový, Pardubice na něj loni vydaly 226 milionů korun, na letošek to bude přes 300 milionů korun.
Související
-
Pardubický dopravní podnik je zpět v plném provozu. Dvě linky ale končí
Pardubický dopravní podnik se vrací zpět k plnému provozu svých páteřních linek. Počty spojů byly od 24. ledna kvůli pandemii covidu a nedostatku řidičů výrazně omezené.
-
Pardubickému dopravnímu podniku loni ubyly tisíce cestujících, někteří se už nevrátí
Pardubický dopravní podnik přišel v době koronaviru o tisíce cestujících. Covidová situace se už sice zlepšila, cestujících je ale pořád méně než v roce 2019.
-
Rána, kdy to jiskří. Zima prověřuje i pardubický dopravní podnik
Z nadílky sněhu a mrazivých teplot se raduje málokterý řidič. Ani šoféři MHD tohle roční období většinou moc nemilují. Škrábat svůj pracovní vůz ale ráno nemusí.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Po dronu zůstala 50 metrů čtverečních velká díra. Oprava ochranného pláště v Černobylu zabere měsíce
-
Zkušenosti jde získat pouze v zahraničí. Systém a korupce nás vyhání pryč, říká mladá Bosňanka
-
ONLINE: Nyní budeme hovořit o míru, nikoliv o válce. Problémy budeme řešit dialogem, tvrdí Kreml
-
Hnutí ANO i koalici Spolu klesá podle modelu STEM podpora. Motoristé by se do Sněmovny nedostali