Pardubický dopravní podnik je zpět v plném provozu. Dvě linky ale končí
Pardubický dopravní podnik se vrací zpět k plnému provozu svých páteřních linek. Počty spojů byly od 24. ledna kvůli pandemii covidu a nedostatku řidičů výrazně omezené. Provoz jedné linky byl i dočasně úplně přerušený.
Na páteřních linkách budou spoje zase jezdit častěji - platí to pro páteřní linky v časech dopravní špičky, tedy ráno a odpoledne. V lednu totiž byla epidemie covidu v Pardubickém kraji na rychlém vzestupu a dopravnímu podniku chyběli řidiči. Proto dopravní podnik přistoupil k tomu, že se jezdilo podle jízdních řádů, které jsou na zastávkách označené jako „všední dny bez školního vyučování“ a také byl na několik týdnů úplně přerušený provoz linky číslo 4. Omezením počtu spojů dopravce snížil počty potřebných řidičů, aby bylo možné obslužnost udržet.
Spoje po 10 minutách místo 13
Změna se týká se linek 5, 6, 8 a 88 a také linky 13. V nejvytíženějších časech ráno a odpoledne se interval mezi spoji zkrátí ze 13 zpět na 10 minut.
Čtěte také
Pro cestující to znamená, že když přijdou na zastávku a budou se koukat do jízdních řádů, platí ode dneška opět hned první (šedě podbarvený) sloupec „Pracovní dny září až červen, dny se školním vyučováním“. O svátcích a víkendech se rozsah dopravní obslužnosti nemění.
Se změnou jízdních řádů jsou sice některé linky opět plně v provozu, jsou ale dvě, které naopak nejezdí. Podle informací na webu dopravního podniku ode dneška úplně končí linka číslo 26. Ta spojovala sídliště Dubina nejkratší možnou trasou přes takzvanou rychlodráhu s Hlavním nádražím. Dopravce uvádí, že výkony této linky jsou přetrasované na linku číslo 8.
Konec linky na letiště
Zároveň od minulého týdne je do odvolání přerušený provoz autobusů číslo 90. Ty spojují hlavní nádrží s terminálem Jana Kašpara na letišti. Tady je důvodem válka na Ukrajině, protože jediné celoroční pravidelné linky z Pardubic létaly právě do této země. Teď nelétá nic a není tedy ani důvod provozovat tuto linku, protože logicky by v obou směrech jezdila zcela bez cestujících.
Související
-
Dokonalý přehled o městě, zelená pro hasiče. Pardubice mají nový dopravní dispečink
Dvě stě kamer, inteligentní semafory i desítky řidičů ve vozidlech MHD ve městě. To všechno by nově mělo pomáhat lépe řídit silniční provoz v Pardubicích.
-
Pardubický dopravní podnik od září zdražuje jízdné
Jízdné v pardubických autobusech a trolejbusech po prázdninách zdraží. Od prvního září tak lidé zaplatí víc, u jednorázové jízdenky třeba o tři koruny.
-
Pardubickému dopravnímu podniku loni ubyly tisíce cestujících, někteří se už nevrátí
Pardubický dopravní podnik přišel v době koronaviru o tisíce cestujících. Covidová situace se už sice zlepšila, cestujících je ale pořád méně než v roce 2019.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hasiči zasahují u výbuchu restaurace v Mostě. Zemřelo šest lidí, dalších osm utrpělo zranění
-
Putinova představa o ,tradiční roli’ versus potřeba nahradit ztráty z Ukrajiny. Ruská armáda nabírá ženy
-
Analytička Klímová: Češi bývají nespokojení. Jsme teď na úrovni Slovinců. Ale chudší než před 5 lety
-
AfD zvolila Weidelovou kandidátkou na kancléřku. Proti straně demonstrovalo kolem 10 000 lidí