Pardubický cestovatel vyrazil na vlastnoručně vyrobené lodi do Hamburku

21. červen 2017

Téměř tisíc kilometrů, dvě řeky, jedna kánoe, tak by se v krátkosti dal popsat nápad cestovatele z pardubického Žižína. Několik let stavěl loď, se kterou plánoval dojet nejdřív po Chrudimce a následně Labi až do německého Hamburku, kde nejdelší česká řeka ústí do Severního moře.

V úterý v podvečer cestovatel vyrazil. První večer se zastavil v Mněticích nedaleko Pardubic, aby loď představil kamarádům i dalším lidem.

Kánoe má jméno Chrudimka. „Kdybych počítal jen čas na stavbu té kánoe, tak si myslím, že to je okolo tisíce hodin. Musel jsem si kvůli tomu koupit různé vybavení do dílny, stavěl jsem to v garáži, kde byly omezené prostory. Loď má 4,9 m, moje garáž má 5,2 m,“ říká Petr Tlapák.

Petr Tlapák kanadskou kánoi vyráběl 4 roky, dřevo je ze Severní Ameriky

Loď je specifická tím, že je ze dřeva ze Severní Ameriky, které je lehké. Kánoe má přibližně 20 kilogramů. Cenu kánoe odhaduje Petr Tlapák asi na 22 tisíc korun: „Pokud bych nepočítal práci, tak za materiál a nějaké nástroje jsem dal zhruba dvaadvacet tisíc korun. Ta loď je ze čtyř prken, každé stálo dva a půl tisíce. Pak ještě ty pracovní nástroje, co jsem doma neměl.“

A dodává, kde se pro vzhled netradiční kánoe inspiroval: „Chtěl jsem si vždy vyrobit nějakou loď. Šel jsem k internetu, začal jsem se o to zajímat. Našel jsem nějaké knížky.“

Svou cestou by Petr Tlapák rád zviditelnil i domovskou obec Žižín: „Možná není samotným účelem tam dojet. Dělám to i z toho důvodu, aby byl Žižín viděn v lepším světle. Protože je to malá vesnička, kterou každý na mapě přejede prstem, protože jsou to v podstatě dvě zatáčky.“

Takzvanou kanadskou kánoi stavěl Petr Tlapák ve své garáži čtyři roky. Poslední úpravy na ní dělal ještě v pondělí odpoledne. Téměř tisíc kilometrů dlouhou cestu do Hamburku chce zvládnout maximálně za třicet dní.

autor: zen
Spustit audio