Pivovary Staropramen koupily 89 procent akcií pardubického pivovaru

Čepované pivo (ilustrační foto)

Pivovary Staropramen se staly majoritním vlastníkem Pardubického pivovaru. Ten vznikl už v roce 1871 a v současné době vyrábí řadu značky Pernštejn, jeho specialitou je devatenáctistupňové pivo Porter. Nový majitel chce rozšířit pardubické pivo do celostátní distribuce, zdvojnásobit produkci a také posílit vlastní sortiment regionálních značek.

Pivovary Staropramen v České republice provozují smíchovský Staropramen a také ostravský pivovar Ostravar. Pivovary Staropramen v současné době vyváží do 33 zemí, mezi nejvýznamnější exportní trhy patří Slovensko, Švédsko, Velká Británie a Německo. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors.

Pardubický pivovar vlastnili od roku 2010 podnikatelé Michal Pátek a Leoš Kvapil. Ti začali jednat o prodeji zhruba před rokem a půl, kdy došli k názoru, že pivovar potřebuje velkou investici na celostátní distribuci piva. Jedná se o částku 100 milionů korun a tu nemohli zajistit.

Ležácké sklepy Pardubického pivovaru

Pardubický pivovar se totiž v letech 2009 - 2012 pohyboval ve ztrátě od 2 do 7,5 milionů korun a ani v posledních letech to nebylo lepší, loni a předloni měl pivovar opět ztrátové hospodářství. Navíc pivovar potřebuje i nové technologie a ty jsou velmi drahé.

Cílem nového vlastníka je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 tisíc hektolitrů a zavést pardubické pivo do celostátní distribuce. V posledních letech uvařil pivovar kolem 80 tisíc hektolitrů. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, nový majitel by ho chtěl nabízet i v plastových lahvích a plechovkách.

Pardubický pivovar si podle všeho zachová vlastní autonomii. Zůstane samostatnou akciovou společností, a to s vlastními zaměstnanci a hospodařením. Samotných zaměstnanců ani chodu pivovaru by se změna neměla nijak dotknout. Lidé se tedy o práci podle nového vedení bát nemusí.

Spustit audio

Související