Přívoz do Mělic nebude, vysloužilý most přechodně nahradí lávka

11. duben 2019 10:15

Začínají přípravné práce na stavbě nového mostu přes Labe z Valů do Mělic za čtvrt miliardy korun. Ten nahradí stávající přemostění, což je vlastně úzká vojenská konstrukce, která z místa brzy zmizí. Spojení mezi oběma břehy v době prací zajistí provizorní lávka, původně plánovaný přívoz je mimo hru.

Nevyužít variantu říčního přívozu, bylo rozhodnutí dodavatelské firmy, řekl za hlavního investora, Ředitelství vodních cest, mluvčí Jan Bukovský. Podle něj nešlo o to ušetřit, ale umožnit lidem dostat se na druhý břeh nepřetržitě 24 hodin denně. A to zajistí provizorní lávka, kterou se stavbaři chystají přes Labe postavit.

Polovina lidí z Mělic a Lohenic nechce nový most přes Labe

Most se Valech
Přes 180 lidí obyvatel Mělic a Lohenic u Přelouče podepsalo petici proti stavbě nového mostu přes Labe. Nahradit má starý vojenský, který je podle Ředitelství vodních cest překážkou pro budoucí splavnění řeky do nedalekých Pardubic.

Pro řidiče se tím nic nemění. Ti by tak jako tak museli využít objízdnou trasu. Staveniště si firmy převzaly začátkem tohoto roku, zatím dělníci vykáceli stromy na mělické straně Labe, k zemi šly i staré topoly v místech, kudy lidé budou k té chystané lávce přicházet.     

Lávka by měla stát dřív než stavbaři odstraní stávající most vojenského typu Bailey, který na místě funguje od 50 let. minulého století. Podle Ředitelství vodních cest by jeho demontáž měla začít v červnu nebo červenci. Lávka by měla být pro pěší a bezbariérová. Jakmile bude stát, bude moct začít stavba nového mostu za 250 milionů korun.

Nový most některé místní netěší

Hlavně lidé z Mělic mají obavy, že jim nový most přivede do obce nákladní auta. Bude větší a širší a ocelová konstrukce umožní autům obousměrný provoz. Zároveň bude dost vysoký na to, aby pod ním mohly v budoucnu proplouvat velké lodě. Jednotlivé jeho díly se už podle Ředitelství vodních cest vyrábějí, stavba samotná potrvá zhruba rok. Aby ale vůbec mohla začít, bude nutné prohloubit asi 100 m vzdálený podjezd pod železniční tratí ve Valech, aby se na místo dostala těžká technika stavbařů.

autor: Ondřej Wolf

Související