Silničáři příští rok zbourají starý most nad tratí u pardubického Globusu
Silničáři začali s přípravnými pracemi na výstavbě nového přemostění nad zdvoukolejněnou tratí u pardubického Globusu. Stávající most, po kterém řidiči jezdí z Pardubic směrem na Semtín a Lázně Bohdaneč, je ve špatném technickém stavu a podle Ředitelství silnic a dálnic půjde v příštím roce k zemi. Doprava místem povede dál, silničáři ji převedou na provizorní most, který už v tuto chvíli budují hned vedle.
Jak už asi řidiči zaregistrovali, pod stávajícím starým mostem se podél trati pohybuje těžká technika a dělníci začínají budovat pilíře pro náhradní přemostění. To pochopitelně musí být hotové dřív, než začnou bourat stávající most, aby z něj pak mohli převést frekventovanou dopravu na obousměrné provizorium.
Nad železniční trať u zastávky Semtín by ho měla dodavatelská firma začít vysouvat v únoru. „Předpokládáme, že ta hlavní stavební část začne 16. nebo 17. února. Doufám, že nám bude přát zima. Budeme vysouvat provizorní most nad zdvoukolejněnou tratí a budeme moct převést ten provoz, abychom mohli začít na tom hlavním stavebním objektu most,“ řekl Radek Soukup z pardubického Ředitelství silnic a dálnic.
Na Bohdaneč téměř bez omezení
Díky provizornímu přemostění by omezení dopravy na hlavním tahu z Pardubic do Lázní Bohdaneč měla být minimální, hlavně tedy pro osobní auta, jak potvrdil Soukup: „Pro řidiče to omezení nebude. Maximálně tam bude omezená tonáž, protože tam jsou logistická centra a vojenské sklady, které vyžadují těžkou nákladní dopravu, ale ty provizorní objekty jsou na to dimenzovány.“ Stavební práce ovšem zkomplikují taky provoz na železnici, na dráze budou výluky.
Podle investora Ředitelství silnic a dálnic by nové přemostění mělo být hotové příští rok v prosinci. Zakázku ŘSD vysoutěžilo za 113 milionů korun bez DPH a dodavatelem je pardubická stavební firma. Silničáři tvrdí, že nové přemostění u Globusu je zároveň nutné i pro budování SV obchvatu Pardubic.
Související
-
V úterý skončí práce na trati Pardubice – Stéblová. Cesta do Hradce bude plynulejší
Na trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové budou od úterý vlaky jezdit rychleji, plynuleji a bezpečněji. Po jednom a půl roce skončí modernizace trati do Rosic.
-
Podívejte se, jak se mění pardubické nádraží. Už dva roky je z něj staveniště
Vlakové nádraží v Pardubicích je už řadu měsíců velkým staveništěm. Modernizace celého železničního uzlu za několik miliard korun začala na podzim 2020.
-
Na trať z Pardubic do Hradce Králové se od soboty vrací všechny vlaky
Dopravní omezení způsobená modernizací trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové postupně mizí.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Pohled odborníků: koalice Spolu je outsiderem, i proto mění Fiala ‚svou značku‘ a snaží se být lidský
-
Černým kašlem se letos nakazilo rekordních 36 tisíc lidí. Jedním z důvodů je současná vakcína
-
Protestující: Je jedno, jestli jste queer, nebo homofob. Proti Gruzínskému snu jsme v tom všichni společně
-
Naším největším limitem, alespoň v rámci Evropy, jsme my sami. Naše doba nezná hranic, míní Dostalík