Souhra mezi učiteli a rodiči je pro děti výhrou. Muži ve školství pak velkým bonusem
Pedagožka Martina Vrbická vede už 17 let doučovací centrum Sova v Čáslavi. Navíc pořádá školení pro učitele na prvním stupni.
Často se setkává s obavami některých učitelů. Velmi ožehavým tématem je v současném školství spolupráce pedagogů s rodinou dítěte.
Nechoďte proti sobě
„Je báječné, když rodina a škola spolupracují. Jedna strana to sama nikdy nezvládne. Komunikace mezi rodiči a školou je skutečně zásadní. Nechoďte proti sobě. Neprospěje to nikomu,“ varuje Vrbická.
Čtěte také
„Kéž by bylo ve školství více mužů. Muži na prvním stupni, to je ideál. U nás v Sově máme také muže. Jasně vidíme, jak je ten element pro děti důležitý. Je teď hodně rozvedených rodin a role taťky není vždy tak dobře zastoupená. A my vidíme, že když dítě dostane pochvalu od chlapa, tak to má zase jiný rozměr,“ míní pedagožka Vrbická.
Slovní hodnocení místo známek
Podle pedagožky Vrbické se teď ve školství nejvíc řeší přechod na slovní hodnocení v prvních a druhých třídách.
„A setkávám se s učiteli, kteří z toho mají obavy. Známka je podle nich jasné sdělení, že dítě v daném předmětu vyniká nebo naopak. Učitelé se bojí, že slovní hodnocení nebude pro žáky a rodiče dostatečně pochopitelné. Nicméně jsou odborníci, kteří nastavují možnosti hodnocení dětí velmi účinně,“ uklidňuje Vrbická.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Závěr příběhu staré Karviné, který měl zůstat pod zemí
Karin Lednická, spisovatelka

Šikmý kostel 3
Románová kronika ztraceného města - léta 1945–1961. Karin Lednická předkládá do značné míry převratný, dosavadní paradigma měnící obraz hornického regionu, jehož zahlazenou historii stále překrývá tlustá vrstva mýtů a zakořeněných stereotypů o „černé zemi a rudém kraji“.
