Stavba nadzemního koridoru mezi pavilony v Pardubické nemocnici začne v březnu

16. leden 2025 12:35

Pacienti Pardubické nemocnice by už za rok mohli přecházet mezi některými pavilony suchou nohou. V březnu začne výstavba nadzemního koridoru, který propojí centrální urgentní příjem s budovami neurologie a transfuzního oddělení. Podle vedení kraje bude výstavba tunelu stát celkem 31 milionů korun.

Nadzemní koridor propojí pavilony 19 a 27 s budovou centrálního urgentního příjmu. Propojení zásadně usnadní přepravu pacientů i pohyb zdravotnického personálu mezi budovami nemocničního areálu.

„Již při dokončení pavilonu centrálního urgentního příjmu jsme avizovali, že investice do areálu Pardubické nemocnice nekončí. Jednou z návazných staveb na urgentní příjem je nadzemní koridor, který suchou nohou spojí moderní objekt s pavilony 19 a 27,“ uvedl hejtman Martin Netolický (3PK).

Nakonec i s vytápěním

Projekt je součástí širšího plánu na modernizaci zdravotní infrastruktury, který zahrnuje nejen nové stavby, ale i vylepšení již existujících prostor. Klade se zde důraz na efektivitu a rychlost zdravotní péče, což povede k rychlejšímu a bezpečnějšímu přístupu k pacientům v kritických okamžicích.

Koridor v Pardubické nemocnici propojí urgentní příjem s budovami neurologie a transfuzního oddělení

„Původně měl být spojovací tunel bez vytápění, ale na základě jednání s nemocnicí, jakožto budoucím uživatelem, jsme se nakonec rozhodli pro variantu s vytápěním. V zimě bude koridor temperován na teplotu 15 °C pomocí elektrických přímotopů umístěných v prostoru podhledu," popsal náměstek hejtmana zodpovědný za investice Dušan Salfický.

Prosklený klimatizovaný tubus

Koridor je navržen v podobě lehkého, částečně proskleného tunelu s nosnou ocelovou konstrukcí ve výšce 4 metry nad terénem. Propojení s jednotlivými pavilony je naplánováno v různých úrovních – s pavilonem 27 ve druhém nadzemním podlaží, s pavilonem 19 ve třetím nadzemním podlaží a s pavilonem CUP také ve druhém podlaží, kde bude využita vyrovnávací rampa.

V zimních měsících bude spojovací tubus vytápěn elektrickým topením, v létě ochlazován klimatizací a po celý rok větrán přirozeně pomocí výklopných oken. Z vizualizace je dále patrné, že lávku mají před nadměrným zahříváním chránit venkovní lamely podobné žaluziím.

Spustit audio

Související