Stavbu severovýchodního obchvatu Pardubic komplikuje nalezená skládka nebezpečného odpadu
Na stavbě severovýchodního obchvatu Pardubic se objevují nové komplikace. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se stále nepodařilo získat všechny potřebné pozemky, v trase také stavbaři narazili na poměrně velkou skládku nebezpečného odpadu, řekl generální ředitel společnosti Hochtief CZ Tomáš Koranda.
Firma se s ní musí vypořádat jak ze stavebního hlediska, tak s ohledem na nakládání s odpady. „Skládka je na začátku stavby. Předpoklad byl, že to je skládka klasického tuhého komunálního odpadu, později se ukázalo, že tam jsou nebezpečné odpady. Teď řešíme, jak s nimi naložit a jak to území sanovat, protože tam procházejí konstrukce a řešíme technické věci, jak se budou v tomto prostředí zakládat. Není to neřešitelný problém,“ vysvětlil Koranda.
Chybí potřebné pozemky
Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla skládka stavbu nezdrží. Termín zprovoznění obchvatu ale zdrží skutečnost, že se ŘSD dosud nepodařilo vykoupit asi 300 metrů pozemků v trase. Majitelé je prodat nechtějí, proto se stále čeká na vyvlastnění.
„Proto nejsme schopni předat tyto pozemky zhotoviteli k výstavbě. Termín zprovoznění byl původně první kvartál roku 2025, v této chvíli se to jeví, že to bude ve druhé polovině toho roku. Veškeré síly směřujeme k tomu, abychom to stihli zprovoznit na konci příštího roku,“ uvedl Mátl. Nevyloučil, že se kvůli vyvlastňovacímu procesu může termín uvedení obchvatu do provozu ještě oddálit.
Kvůli výstavbě severovýchodního odpadu Pardubic bude od 1. června do konce prázdnin uzavřena část Poběbradské ulice u kruhového objezdu u restaurace U Kalvodů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nechá úsek modernizovat. Kruhová křižovatka se posune, nové budou konstrukce vozovky a inženýrské sítě.
Severovýchodní obchvat bude dlouhý 4,2 kilometru, jeho výstavba začala v prosinci 2022. Přeložka silnice I/36 začíná na Dubině u Lidlu, kde se napojí na okružní křižovatku, dál přetíná Labe a povede přes Hradeckou ulici až k okružní křižovatce u obchodu Globus. Součástí stavby bude největší zavěšený most v Česku. Celkové náklady jsou téměř 1,5 miliardy korun.
Související
-
Po severovýchodním obchvatu Pardubic za necelé dva roky
V Pardubicích se naplno rozjela stavba severovýchodního obchvatu. V provozu by měl být ani ne za dva roky. Čtyřkilometrová vozovka spojí místní části Trnová a Dubina.
-
Zkouška nervů pro řidiče v Pardubicích. Sejde se víc velkých staveb
Severovýchodní obchvat, opravy čtyřpruhu na Hradec Králové i na Chrudim, nový most kapitána Bartoše a výměna lan na „Wonkáči“. To vše vstřebá krajské město v dohledné době.
-
Uzavírky a omezení. V Pardubicích pokračuje stavba obchvatu
Práce na výstavbě severovýchodního obchvatu Pardubic za miliardu u půl nezastavilo ani zimní počasí. Stavba ale už brzy přinese i další komplikace v pardubické dopravě.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vrtulník měl před srážkou ve Washingtonu vypnutý bezpečnostní systém, aniž by pro to byl závažný důvod
-
Expert: Vysídlení Gazy jde proti Ženevské úmluvě i římskému statutu. OSN může skončit v paralýze
-
NATO příliš tlačilo na pilu, chtělo se posunout až na hranice Ruska, zdůrazňuje poslanec Směru Kéry
-
Mladí Češi si 90. léta spojují s Havlem a diskotékami. Chtějí je ve školních osnovách, vyplývá z výzkumu