Po severovýchodním obchvatu Pardubic za necelé dva roky

22. květen 2023 08:00, aktualizováno

V Pardubicích se naplno rozjela stavba severovýchodního obchvatu města. V provozu by měl být ani ne za dva roky. Čtyřkilometrová vozovka spojí místní části Trnová a Dubina. Zrovna na tuto silnici čeká krajské město dlouhé roky. Měla by totiž pomoct zklidnit dopravu v centru.

„Termín dokončení je 16. 3. 2025, kdy bychom měli zprovoznit celý obchvat. Práce budou probíhat do samého závěru,“ říká stavbyvedoucí Michal Cimbál. „Horkovod můžeme přeložit pouze v letošním roce mimo topnou sezónu. Pokud bychom nestihli letos přeložit tuto přeložku, tak v příštím roce už bychom měli problém,“ dodal Cimbál.

Uzavírky, objížďky

Obchvat má sice v budoucnu městu ulevit od provozu, stavba ale dopravní situaci spíš zkomplikuje. Několik měsíců totiž bude kvůli přeložce sítí zavřená část Poděbradské ulice.

Čtěte také

Uzavírka mezi kruhovým objezdem u Baumaxu a kruhovým objezdem U Klavodů začne 23. května a potrvá několik měsíců. Vozy MHD a zachranářských složek budou smět přes staveniště projíždět.

Objízdná trasa pro osobní auta povede ulicemi Bělehradská, Okrajová a následně Jiřího Potůčka a Bohdanečská. Dá se tak očekávat, že se v místních částech podstatně zvýší hustota dopravy. Komplikovanější objížďka pak čeká řidiče nákladních aut. Povede přes Staré Hradiště, Srch a část „hradubické“ silnice I/37 až po Globus.

Následovat pak bude také uzavírka úseku v okolí velkého kruhového objezdu u Globusu. „Na té části, kterou začíná stavba od Globusu po křižovatku u Kalvodů, tam proběhne kompletní rekonstrukce. Ta proběhne v příštím roce,“ doplnil Cimbál.

Nová silnice má odklonit tranzitní dopravu z prostoru před nádražím a z Hlaváčovy ulice a tím pádem zklidnit provoz v centru města.

Severovýchodní obchvat, oficiálně přeložka silnice I/36, bude měřit přes čtyři kilometry. Začínat bude v Trnové nedaleko Globusu a povede na kruhový objezd u věznice na sídlišti Dubina. Na jeho trase budou čtyři mosty, dvě okružní křižovatky a taky kilometr a půl protihlukových stěn.

„Návrh protihlukových stěn na této stavbě vychází jako na každé stavbě z protihlukové studie. Je to matematický model, který má stanovit rozsah protihlukových stěn. Na této stavbě nám vyšlo 12 míst, které musíme ochránit proti hluku. Jsou to zejména sídliště Dubina a Polabiny,“ říká Stanislav Král z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic.

autoři: Josef Ženatý , Ondřej Wolf , KAL , pta
Spustit audio

Související