V České Třebové začne obří rekonstrukce nádraží, potrvá 7 let a bude stát přes 15 miliard

Železničáři letos zahájí opravu vlakové stanice Česká Třebová - největšího železničního uzlu v zemi
Letos by měla začít největší ucelená obnova železničního uzlu v dějinách Správy železnic a to oprava železničního uzlu Česká Třebová. Práce potrvají přibližně 7 let a podle prozatímních odhadů budou stát víc než 15 miliard korun.
Koncem uplynulého roku železničáři ještě zapracovávali do připravené projektové dokumentace připomínky, které k ní dorazily a v tuto chvíli už mají na Drážním úřadu podanou žádost o vydání stavebního povolení. V první polovině letošního roku pak chtějí zahájit výběr zhotovitele a ještě koncem roku stavbu zahájit. Detailní postup, čím práce začnou a jak budou pokračovat, se bude odvíjet podle harmonogramu vybrané firmy. Cílem ale je, aby stavbaři pracovali postupně a co nejméně tak narušili provoz železniční dopravy.
Prodloužený podchod, nový nadchod
Poslední zásadní opravy Česká Třebová pamatuje v 50. letech minulého století. Dělníci v následujících 7 letech opraví nástupiště, která budou nově bezbariérová s novým informačním systémem. Stávající podchod železniční stanice bude delší a tím nahradí přilehlý a už dosluhující podchod, který slouží k přístupu od spodní části Terminálu Jana Pernera do oblasti za nádražím.
Zrušený bude také nedaleký podchod u firmy Korado, který vede směrem k sídlišti Borek, je také ve špatném technickém stavu a nahradí ho lávka přes kolejiště. Modernizace se bude týkat nejen samotné České Třebové, ale i navazujících úseků směrem do zástávek Třebovice, Opatov a Dlouhá Třebová. To je celkem 25 kilometrů, kde stavbaři opraví železniční svršek i spodek, trakční vedení a vymění koleje.
Na trase pak bude 400 nových výhybek a bude potřeba opravit celkem 32 mostů. Obnova pak s sebou spolu s výstavbou protihlukových opatření přinese snížení hluku od kolejí a také zvýšení maximální rychlosti projíždějících vlaků z 60 kilometrů na 80 kilometrů za hodinu.
Očekávané náklady přesáhnou 15 miliard korun. Vidinu dotace v tuto chvíli železničáři nemají, nicméně podařilo se jim zatím získat dotaci na projektovou dokumentaci, která bude stát asi 277 milionů korun a z toho 180 milionů by měl pokrýt příspěvek Evropských fondů, konkrétně z programu Nástroj pro propojení Evropy.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Politický boj v opozici. ‚Bobošíková bezostyšně lže,‘ útočí na lídryni Stačilo! šéf Motoristů Macinka
-
Čína zvyšuje svou vojenskou přítomnost v Tichomoří. Ukrývá ji přitom za civilní stavební projekty
-
Zákaz duhových vlajek, účast Izraele i vliv války na Ukrajině. Eurovize nikdy nebyla apolitická
-
Týdeník iROZHLASu: Příliš intenzivní policie, jak ministerstvo obstruovalo a Zelenského uklízečky