V roce 2022 by mohlo být cestování vlakem mezi Pardubicemi a Chrudimí rychlejší

25. říjen 2016

Ostřešanská spojka je v plánu už desítky let, až loni ale Správa železniční dopravní cesty vybrala jednu z osmi variant. A ministerstvo životního prostředí teď začíná zjišťovat, jestli bude nutné provést studii EIA, to znamená posouzení vlivu stavby na životní prostředí.

Od vzniku této trati, to znamená od roku 1871, totiž vlaky mezi Pardubicemi a Chrudimí jezdí tzv. úvratí. Dojedou do Rosic nad Labem, což je na jinou stranu, než je Chrudim, a pak vlastně obrazně do Chrudimi couvají. Cestu to prodlužuje a cestující jsou nespokojení.

Loni v létě schválila Centrální komise Ministerstva dopravy „Studii proveditelnosti Uzel Pardubice", ve které projektanti řešili sedm možných způsobů modernizace pardubického nádraží a tratě mezi Pardubicemi a Chrudimí. A právě stavbu ostřešanské přeložky vybrali jako nejvhodnější řešení.

Nová trať, zastávka i cyklostezka

Vlaky na Chrudim by vyjížděly z Pardubiček, tam se právě tato trať oddělí od koridoru a povede do Nemošic, Mikulovic kolem Ostřešan do Chrudimi. V plánu je nová zastávka Pardubice – Centrum, ta by měla vzniknout mezi podjezdem ulic Jana Palacha a 17. listopadu.

Jinak ta původní trať na Medlešice bude zrušená a vznikne tam snad cyklostezka. Část v úseku Pardubice - Rosice nad Labem a letiště Pardubice bude sloužit jako vlečka právě pro letiště.

Čtěte také

Nová trať bude stát přes dvě miliardy korun. Stavba má přímo navazovat na dlouho odkládanou modernizaci pardubického nádraží, která by mohla začít do tří let. Ve hře byla i varianta elektrifikace ostřešanské přeložky, ale náklady by už byly příliš vysoké.

Že je záměr skutečně reálný, potvrzuje i fakt, že už v září začali v místě budoucí trati geodeti provádět průzkumné sondy a hydrogeologická měření.

autor: ba
Spustit audio