Z Pardubic do Uherska 200kilometrovou rychlostí, plánuje Správa železnic

30. srpen 2022 08:45

Správa železnic (SŽ) zadala zpracování záměru projektu a doprovodné dokumentace pro zvýšení rychlosti mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Uhersko na koridoru z Prahy do Ostravy. Vlaky by tudy měly v budoucnu jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině.

Kromě rekonstrukce trati by modernizaci měly podstoupit také stanice Moravany a Kostěnice, uvedl mluvčí SŽ Jan Nevola. Vybraná firma prověří statiku mostů na úseku z Pardubic do Uherska a navrhne také zrušení všech pěti železničních přejezdů. Nahradí je mimoúrovňové přejezdy.

Železniční stanice Moravany a Kostěnice mají v budoucnu například vyhovovat podmínkám a požadavkům pro plynulý provoz pod dohledem jednotného celoevropského zabezpečovacího systému ETCS včetně možnosti provozu nákladních vlaků o délce až 740 metrů.

Železniční přejezd v Uhersku

„Na trati budou moci jezdit i zahraniční lokomotivy, aby například vlak z Hamburku do Nového Mesta nad Váhom mohl projet bez přepřahání,“ řekl ČTK Nevola. Na tuzemských tratích zatím platí maximální rychlostní limit 160 kilometrů v hodině.

„Nelze říci, na jakých úsecích prvního koridoru by se teoreticky dala zvýšit rychlost ihned. Zavádění rychlosti až 200 kilometrů v hodině totiž bude probíhat postupně, a to i v závislosti na výhradním provozu ETCS a splnění dalších podmínek,“ uvedl Nevola.

Správa železnic připravuje zavedení rychlosti až 200 kilometrů v hodině na úsecích v celkové délce přibližně 240 kilometrů. V současnosti se již upravují části čtvrtého koridoru Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí na trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Pracuje se na projektové přípravě úseku Choceň – Uhersko v Pardubickém kraji, modernizaci některých úseků na trati Plzeň – Domažlice, Brno - Přerov a Nemanice – Ševětín, novostavby trati Praha-Smíchov – Beroun, propojení trati z Lysé nad Labem do Milovic s tratí Nymburk – Mladá Boleslav a úseku Nymburk – Nepřevázka.

autor: pta | zdroj: ČTK
Spustit audio

Související