Začíná stavba stezky z Pardubic do Dražkovic. Cyklisté na ni čekají dvacet let

12. červenec 2017
Nová cyklostezka povede dál od hlavní silnice, posunou se kvůli ní i billboardy

Krátká, ale důležitá. Dnes začíná stavba první části stezky, která by v budoucnu měla spojit Pardubice a Chrudim. Vyjednávání a přípravy trvaly opravdu dlouho. Cyklisté, bruslaři i chodci si na bezpečnější cestu museli počkat dvacet let. Trpělivost ale budou potřebovat i dál.

První část trasy bude začínat na výjezdu z Pardubic na Chrudim a povede na okraj Dražkovic k čerpací stanici. Nahradí tak současnou poničenou a hrbolatou cestu podél silnice. Celý úsek měří asi 600 metrů, bude stát 4,5 milionu korun a Pardubice na stavbu dostaly dvoumilionovou dotaci. Kvůli ní také posunuly začátek stavby o několik měsíců, což ale v porovnání s tím, jak dlouho přípravy trvaly, není zásadní zpoždění.

Bilboardy uhnou cyklistům

Nová cyklostezka nepovede přesně v trase současné panelové cesty, bude přibližně o 4 metry dál od hlavní silnice. Právě kvůli tomu stavbaři musí přesunout i velkoplošné reklamní plochy. Nová cyklostezka bude 3 metry široká, osvětlená a bude šloužit cyklistům, bruslařům i chodcům.


Parametry cyklostezky
Délka: 600 metrů
Šířka: 3 metry
Typ: smíšená (chodci, cyklisté, bruslaři)
Cena: 4,5 milionu

Kompletní cyklostezka v nedohlednu

S pokračováním stezky už je to horší. Z okraje Pardubic do Chrudimi je vzdálenost sedm kilometrů. Chrudimská část (až do Medlešic) je hotová už od roku 2009. Z opačného konce teď přibyde dalších šest set metrů.

Plán je takový, že přes Dražkovice budou muset jet cyklisté po silnici a na stezku se napojí u Mikulovic. Tam jsou však stále problémy s výkupy pozemků. Obec se nemůže dohodnout s majiteli, kteří buď nechtějí prodávat, nebo požadují cenu, na kterou Mikulovice nechtějí přistoupit.

Cyklistům a bruslařům ale určitě i nová část stezky přijde vhod. Pokračování z pardubické strany bude totiž kopírovat chrudimskou výpadovku, která je velmi vytížená a pro cyklisty nebezpečná. V tomto případě platí, že každý metr je dobrý.

Stávající cesta, po které jezdí cyklisté, je úzká a rozbitá