Autobusové nádraží vedle vlakového. Pardubice koupí pozemky potřebné pro terminál B
Zastupitelé Pardubic schválili odkoupení pozemků u železničního nádraží od společnosti Eurobit Real. Za 1,5 hektaru zaplatí město 7,62 milionu bez DPH. Území radnice potřebuje pro vybudování terminálu B, kde má vzniknout nové autobusové nádraží.
Radnice už připravuje projektovou dokumentaci stavby. „Bez těchto pozemků, které jsou strategické a nezbytné, nelze dál pokračovat v projektování,“ řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková (ANO).
Město si nechalo na pozemky vypracovat vlastní znalecký posudek. Podle něj cena činí necelých pět milionů korun. Na tuto částku však firma Eurobit Real nepřistoupila. Podle Dvořáčkové by připadalo v úvahu i vyvlastnění, to by však zabralo dva až tři roky a město by propáslo možnost čerpat na terminál evropskou dotaci.
Cena se některým zastupitelům nelíbila. Karel Haas (ODS) ji považoval za neúměrně vysokou. Upozorňoval také na další náklady, které si stavba vyžádá podobně jako Jiří Lejhanec (Pardubice společně).
Podle ve čtvrtek schváleného usnesení také město vybuduje obslužnou komunikaci do území v jižní části do konce roku 2021. Bude sloužit jak veřejnosti, tak firmě pro vjezd na její další pozemky.
V místě budoucího terminálu je několik vlastníků. Většinu měly České dráhy, od nichž už Pardubice pozemek vykoupily, další má Správa železniční dopravní cesty. Největší pozemek je soukromý, vlastní ho Eurobit Real.
Pardubické autobusové nádraží bude fungovat zřejmě až do konce roku
Autobusové nádraží v Pardubicích asi zůstane v provozu minimálně do konce letošního roku. Nedávno ho od soukromého vlastníka koupila zbrojařská firma Czechoslovak Group, která ho chce využít pro jiné účely.
Zastupitelé v prosinci schválili rozsáhlejší variantu terminálu B za 165 milionů korun. K tomu je nutný právě i velký pozemek společnosti Eurobit Real. Investici chce město financovat s pomocí dotace z programu integrovaných územních investic (ITI) Hradecko-pardubické aglomerace.
Terminál pro meziměstskou autobusovou dopravu má stát za bytovým domem na náměstí Jana Pernera. Zastupitelé nejdřív schválili jeho demolici, ale nakonec na ni nedali peníze. V domě zůstali dva nájemníci, kteří se odmítli vystěhovat. Město proto dům upravilo, aby splňoval hlukové limity i pro bydlení. Část domu nakonec využije také městská policie, která tam chce od letoška zřídit další služebnu a přestupkové oddělení. Pro příchod k nádraží bude sloužit průchod objektem, který město probourá.
Pardubice musí s terminálem B spěchat. Současné autobusové nádraží koupil před časem soukromý investor a chce je zrušit.
Související
-
Autobusové nádraží v Pardubicích se musí do půl roku přestěhovat, oznámil majitel pozemků
Pardubický kraj musí najít náhradní stanoviště pro linkové autobusy v Pardubicích. Tamní autobusové nádraží chce totiž nový majitel pozemků využívat jinak.
-
Nové koleje, nástupiště, jezdící schody. Pardubické nádraží čekají obrovské změny
Správa železniční dopravní cesty připravuje kompletní přestavbu dopravního uzlu. Investor teď vypsal soutěž na projekt velké rekonstrukce za miliardy korun.
-
Pardubická radnice chce mít vliv na podobu lávky z nádraží na...
Pardubická radnice chce mít vliv na to, jak bude vypadat lávka, která spojí Duklu s vlakovým nádražím. Nadchod sice bude stavět správa železniční dopravní cesty, za...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Stávku kolegyň v administrativě podporujeme. Jejich platy jsou mizerné, říká šéf státních zástupců
-
ONLINE: 5 dní se Rusové snaží prolomit naši obranu v Kurské oblasti. Vojáci stojí pevně, říká Zelenskyj
-
Šéf Hlasu na Slovensku se přidal ke kritice zprávy o covidu. Kotlár v ní tvrdí, že vakcíny měnily DNA
-
Politolog Just: Zvyšování platů politiků je důsledek zákona. Vláda si jen vybrala špatné načasování