Dálnice, silnice, dálnice, silnice. D35 bude v Pardubickém kraji vznikat na přeskáčku

13. červenec 2021 11:01

Jednotlivé úseky dálnice D35 přes Pardubický kraj se nebudou stavět postupně, ale na přeskáčku. Vyplývá to z údajů na webu Ředitelství silnic a dálnic. V praxi to bude nejspíš znamenat, že například mezi Litomyšlí a Svitavami bude dálnice dřív, než třeba kolem Vysokého Mýta.

Zjednodušeně se dá ale říct, že některé úseky jsou v pokročilejší fázi příprav, než jiné. Někde je náročnější třeba technická stránka věci. Podle Richarda Hory z týmu komunikace ŘSD jsou například v úseku Ostrov - Vysoké Mýto složité geotechnické poměry u plánovaného tunelu Homole. Někde mohou zase být problémové majetkopráví okolnosti atd.

D35 je na trase přes Pardubický kraj rozdělená do devíti úseků. Staví se zatím dva z nich. Z Opatovic do Časů by měla být dalnice zprovozněná ještě letos, z Časů do Ostrova pak příší rok.

ŘSD plánuje úseky dálnice D35 stavět na přeskáčku

Pak zase nastane několik let čekání. Nejblíž k realizaci má aktuálně skoro 12kilometrový úsek z Janova do Opatovce - tedy ta část mezi Litomyšlí a Svitavami a pak také 6kilometrový úsek Vysoké Mýto - Džbánov. U obou ŘSD počítá podle aktuálních informací se začátkem stavby příští rok a s uvedením do provozu v roce 2025.

Blízko k realizaci má také úsek Ostrov - Vysoké Mýto, ale tam je doba zhotovení delší mimo jiné kvůli zmíněnému tunelu Homole. 

Chvíli po dálnici, chvíli po silnici...

Podle dat, která má ŘSD na webu, to skutečně vypadá, že v roce 2025 by to mohlo být takto: do Ostrova po dálnici, z Ostrova do Vysokého Mýta po silnici, pak zase kolem Mýta a do Džbánova po dálnici, přes Litomyšli po silnici, z Janova do Opatovce po dálnici a pak dál přes Moravskou Třebovou až do Mohelnice zase po silnici.

Tento stav by podle ŘSD měl trvat pouze rok. Po roce 2025 by postupně chybějící úseky měly přibývat. 2026 je předpoklad zprovoznění úseků Džbánov - Litomyšl a Opatovec Staré Město, 2027 by pak měly být hotové úseky Ostrov - Vysoké Mýto a Litomyšl - Janov a 2028 by na to měl navázat poslední úsek ze Starého Města do Mohelnice. Připomeňme, že úsek z Mohelnice do Olomouce je hotový od roku 1985.

Související