Dostavba obchvatu Chrudimi by mohla začít příští rok
Zatím je hotový jen zčásti a některým řidičům se nevyplatí po něm jezdit, protože pro ně neznamená úsporu ani času a ani kilometrů. Obchvat v současné době končí v polích u křižovatky se silnicí I/17, v budoucnu by měl vést až za Slatiňany.
Pokud všechno půjde tak jak má, předběžný termín zahájení stavebních prací je červen 2018, definitivně hotovo by pak mělo být do konce následujícího roku, tedy roku 2019. Obchvat Chrudimi tím bude kompletní. Současný šestikilometrový úsek obchvatu byl otevřený v roce 2015. Úsek, který povede až za Slatiňany, bude dlouhý zhruba čtyři kilometry a stát za jeho výstavbu zaplatí 300 milionů korun.
Stavbu teoreticky mohou zpomalit dvě věci. Jednou z nich je výkup pozemků. Podle aktuálních informací z Ředitelství silnic a dálnic zbývá vykoupit ještě asi čtvrtina. Zatím ŘSD ani u žádného pozemku nezvažuje možnost vyvlastnění a žádné problémy neočekává.
Druhou věcí, která by to mohla zdržet, je posudek vlivu stavby na životní prostředí, takzvaná EIA. Posudek sice existuje, ale je dvacet let starý, a tak před EU neobstojí. Musí být proto zpracovaný znovu a měl být hotový do konce května.
Obchvat přinese zrychlení
Kdybychom počítali úsek od sjezdu u Medlešic, kudy dřív hlavní tah na Chrudim vedl, až po konec Slatiňan, cesta po obchvatu bude mít asi devět kilometrů. Velmi podobné je to i přes centra obou měst. Rozdíl ale určitě bude v rychlosti cestování, protože od Slatiňan až do Pardubic vozovka nevede žádnou obcí, navíc silnice je širší a bezpečnější. Úlevu od dopravy to bude samozřejmě znamenat i pro obě města, především pak pro jejich obyvatele.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Na genetice tolik nezáleží, říkají dívky z babyboxu. Anežka a Dominika spolu chtějí zůstat v kontaktu
-
Ženy k více dětem nepřimějí daňové slevy manželů. Potřebují ulehčit s péčí, tvrdí výzkumnice Kalíšková
-
‚Ani na víkend do Minsku nemůžu.‘ Rusko nechce úředníky či státní zaměstnance pouštět za hranice
-
Majitel neznámý. Pozemky za pět miliard propadly státu, jsou velké jako třetina Prahy