Lana jsou jinde. Oprava Wonkova mostu v Pardubicích se o několik měsíců protáhne
Kdo se těšil, že v říjnu letošního roku přestane opravovaný Wonkův most fungovat jako dopravní špunt a z centra Pardubic zmizí časté kolony, tak má smůlu. Stávající omezení provozu se na mostu naopak prodlouží o několik měsíců. Silničáře totiž při výměně zrezivělých nosných lan zaskočily neočekávané technické problémy. Znamenat budou přepracování stávajících postupů a tím i zdržení prací.
Při pokračující výměně původních ocelových nosných lan na okrajích přemostění přišla firma na to, že některá lana jsou ukotvená jinde, než měla podle projektu být. Potvrdil to ředitel krajské správy a údržby silnic Zdeněk Vašák. „Ve chvíli, kdy stavební firma odkryla ukotvení lan volného předpětí, zjistila, že jejich stav a zejména rozmístění je jiné, než bylo v projektu a z tohoto pohledu musí dojít k přeprojektování toho, jak budou navrtány nové otvory pro kotvy nových lan.“
Izolace neizoluje
Zároveň bude nutné upravit objednávku nových lan, protože se každé vyrábí na míru. A na další problém narazila firma poté, co začala bourat chodníky po obou stranách přemostění. Stavbaři podle Vašáka pod chodníky odhalili poškozenou izolaci mostu, která způsobuje navlhnutí betonové konstrukce.
Izolace se měnila při velké rekonstrukci v roce 2006, do technologie takzvané stříkané izolace se tehdy vkládaly velké naděje, ale teď se ukázalo, že pro stavby tohoto druhu není vhodná. Takže firma bude muset udělat úplně novou izolaci minimálně pod chodníky. Veškeré více práce se samozřejmě promítnou do ceny a zakázka vysoutěžená za 183 milionů vyjde nakonec dráž. Investorem je Pardubický kraj.
Zpoždění stavby
Konkrétní termíny, jak moc se stavba protáhne, kraj ani silničáři neřekli. Očekávají, že je podle vývoje situace budou zpřesňovat. Nicméně podle Vašáka je jisté, že obnova Wonkova mostu neskončí v původně plánovaném termínu, tedy na konci letošního října, a že se její dokončení posune do příštího roku.
Pro řidiče se zatím nic nemění, dodal Vašák. „Protože jak bylo avizováno, v průběhu celé rekonstrukce je zajištěn provoz po Wonkově mostě 1+1 pruhem v každém směru.“
Opravy mostu Pavla Wonky komplikují dopravu v centru města od června minulého roku. Most je z počátku 60. let minulého století, dlouhý je 170 m, jeho hmotnost je 9 tisíc tun a uvnitř má 36 nosných lan.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Jsme premianti regionu. Málo zemí má tak dobrý rating jako Česko, chválí růst ekonomka Horská
-
Běloruský režim propustil 123 vězňů, včetně nositele Nobelovy ceny za mír Bjaljackého
-
Adamczyková: Páté místo je nad očekávání. Závodění chci brát pořád s nadhledem, proto knír zůstává
-
Recept na dlouhověkost je obyčejnější, než tvrdí reklamy. Kuřákům roky nepřidá žádná pilulka