Silničáři připravují rozkopaný Wonkův most v Pardubicích na změnu dopravního režimu

4. únor 2025 06:15

Opravy zrezivělých nosných lan klíčového Wonkova mostu přes Labe v Pardubicích jsou už za polovinou a vstupují do další etapy. Silničáři aktuálně připravují přemostění na změnu dopravního režimu. Od 16. února převedou veškerou dopravu včetně  MHD ze stávajících krajních do středových jízdních pruhů, stavební práce se naopak přesunou na okraje mostu. Nadále bude zajištěný průchod pro pěší.

Převedení té dopravy do vnitřních jízdních pruhů si vyžádá docela neobvyklé řešení. Řidiči už možná zaznamenali, že na obou koncích Wonkova mostu začala firma stavět jakési rampy.

Most na mostě

Budou to betonové nájezdové rampy a vznikají tam proto, že na Wonkově mostě budou proti sobě stát dva samostatné provizorní kratší mosty. Ty budou překlenovat velké stavební jámy a výkopy v tělese Wonkova mostu, dělníkům to umožní pokračovat ve výměně nosných lan, a řidičům to umožní dále most využívat. Od 16. února se bude středem Wonkova mostu jezdit zjednodušeně řečeno stylem hup - rovinka - hup.

„Pokud bude řidič vjíždět na most od Polabin, tak přejede přes jedno mostní provizorium, potom pojede po mostě a přes druhé mostní provizorium zase vyjede ven,“ upřesnil ředitel krajských silničářů Zdeněk Vašák.

Převedení provozu do středových pruhů mostu P. Wonky

S tím souvisí i to, že dopravní podnik musí na Wonkově mostu upravit výšku trolejového vedení pro vozy MHD, na tom začali dělníci pracovat v pondělí. Už teď je jasné, že od půlky února nebude možné na most najet z Nábřeží Václava Havla jako doposud. Pokračuje Vašák.  

„V souvislosti s přemístěním dopravy do střední části mostu nebude možné odbočit z nábřeží na Wonkův most, ale předpokládám, že doprava bude probíhat bez komplikací jako doposud.“

Harmonogram prací na Wonkově mostu

  • od 3. února – začátek prací na přesunu trakčního vedení pro trolejbusy
  • od 13. února – přípravné práce před převedením provozu do středové části mostu
  • od 16. února – doprava na mostu v režimu 1+1 přes mostní provizoria, průjezdný střed mostu, pro chodce pravá strana chodníku, práce na krajních částech mostu
  • 31. října – předpokládaný konec rekonstrukce

Dopravní omezení na mostu komplikuje provoz v centru města od loňského léta hlavně v ranní a odpolední špičce, kdy se před zúžením tvoří dlouhé a pomalu popojíždějící kolony. Ucpaná bývá Sukova třída a Hradecká ulice.

Silničáři tvrdí, že práce pokračují podle plánu a skončit by měly na konci října letošního roku. Jde o zakázku za víc než 180 milionů korun. Most má na délku 170 metrů, hmotnost je 9 tisíc tun. V Pardubicích stojí od roku 1960, naposledy prošel rekonstrukcí v roce 2006.

autor: Ondřej Wolf
Spustit audio

Související