Leo Express plánuje víc linek na Orlickoústecku
Cestující vlakem na Orlickoústecku čeká s novým jízdním řádem jedna velká změna. Poprvé se na regionálních tratích objeví i soupravy dopravce Leo Express. Smlouvu s ním na dalších deset let už schválili i krajští zastupitelé a poprvé se tak na vedlejších tratích objeví i jiný osobní dopravce než České dráhy.
S krajskými dotacemi bude Leo Expres jezdit z Ústí nad Orlicí přes Letohrad a Králíky do Štítů (trať 024) a z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji (trať 025). Společnost ale uvažuje, že by mohla na Orlickoústecku provozovat i další linky. Ty už by byly bez krajských dotací a byly by čistě na komerční riziko dopravce. Informaci jako první přinesl server zdopravy.cz.
Leo Express plánuje zřídit přímé spojení Králík s Olomoucí. To by plynule navázalo na spoje, které si u něj objednalo pardubické hejtmanství.
Tři roky omezení pro cestující. Příští rok má začít oprava pardubického nádraží
![Smog a mlha nad pardubickým nádražím Smog a mlha nad pardubickým nádražím](https://pardubice.rozhlas.cz/sites/default/files/images/03784972.jpeg)
Správa železniční dopravní cesty plánuje letos na podzim vypsat zakázku na opravdu pardubického hlavního nádraží. Hodnota tendru má být přibližně čtyři miliardy korun. Samotné stavební práce mají začít už příští rok v lednu a naplánované jsou až do roku 2023.
Pokud by Leo Express opravdu začal provozovat i spoj z Králík do Olomouce, vzniklo by nové spojení dvou krajů, protože by teoreticky bylo možné soukromým vlakem dojet z Ústí nad Orlicí do Olomouce, nejelo by se přes Českou Třebovou, ale vyhlídkovou jízdou přes Králíky.
Návrh, který Leo Express poslal Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, počítá s víkendovými spoji. Konkrétně jedním spojem v pátek a jedním ranním v sobotu z Olomouce do Králík. V neděli odpoledne a večer by se spoje vrátily zpět na Hanou.
Dá se tedy říct, že by to byly vlaky hlavně pro turisty, kteří se rozhodnou strávit víkend na Králicku.
Dopravce plánuje ještě s jednou novou linkou, která by spojila Prahu s polskou Vratislaví a jela by také přes Ústí - Letohrad a Lichkov. Tam zatím Leo Express počítá se dvěma páry víkendových spojů do Polska a zpět.
Spoje s otazníkem
Zatím je to všechno jenom návrh, který dopravce poslal právě Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. Není to nijak závazný dokument. Takže i kdyby to úřad schválil, pro dopravce to neznamená nic a linky zavést nemusí.
Související
-
Vlakem až dvoustovkou. Na železnici řeší možnosti zvýšení rychlosti
Správa železnic uvažuje, že by na částech některých tratí zvýšila nejvyšší povolenou rychlost ze 160 na 200 km za hodinu. Týká se to i části koridoru v Pardubickém kraji.
-
Schváleno. V Pardubickém kraji bude nejdelší železniční tunel v Česku
Pět kilometrů tmy. To by už za několik let měli zažívat cestující na hlavním železničním koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Reformu antimonopolního úřadu vládě předložím, i když ji resorty ODS nechtějí, říká ministr Kulhánek
-
Místo tlumočníků AI překladače? Resort vnitra chystá změnu v azylovém řízení, chybí nástroj i metodika
-
Kauza sekty Ohnivý drak: Dítě zůstane u pěstounů, rozhodl soud. Matka zemřela po domácím porodu
-
ONLINE: Británie je ochotná poslat vojáky na Ukrajinu. ‚Bezpečí země znamená bezpečí v Evropě‘