Na koleje mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem se vlaky jen tak nevrátí
Poslední vlak odjel z Chrudimi do Heřmanova Městce v prosinci 2010. Od té doby je trať nevyužívaná. A provoz se na ni nejspíš ani nevrátí. Správa železniční dopravní cesty už požádala o neomezenou výluku.
Provoz na trati skončil kvůli tomu, že vlaky využívalo málo lidí. Aspoň tak před sedmi lety vysvětlilo pardubické hejtmanství, které si spoje u železničářů objednává.
Historie trati je velmi dlouhá, fungovala od roku 1899 a sloužila hlavně k dopravě surovin do několika cukrovarů v okolí. Když výroba zanikla, postupně ztrácela význam a teď po ní nejezdí nic. Správa železniční dopravní cesty proto požádala o časově neomezenou výluku. Pokud ji Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře schválí, bude trať vyřazená do odvolání.
Definitivní konec této železnice to ale zatím neznamená. Podle vyjádření Správy železniční dopravní cesty zůstane trať zakonzervovaná. Pokud by se situace změnila, tedy pokud by byl zájem ze strany kraje tam znovu nasadit vlaky, počítá vlastník s tím, že provoz obnoví.
To, že by se na koleje mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem vrátily vlaky, ale není pravděpodobné. Pořád totiž platí stejné důvody jako při přerušení provozu.
Cyklisté místo vlaků?
Podle heřmanoměsteckého místostarosty Otakara Volejníka (sdružení Heřmani) je velká nevýhoda v tom, že cílová zastávka v Chrudimi není přímo na nádraží, ale ve středu města. I proto cestující radši dávají přednost autobusům.
Sám by si dokázal představit jiné využití. Například, že by místo kolejí vedla cyklostezka. Tenhle plán se poprvé objevil už před sedmi lety, žádné konkrétní obrysy ale nemá.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Česko zasypal sníh, D1 ucpala kolona. Na jihu Čech je kalamita, místy napadlo až 75 centimetrů
-
Roky zkoušela umělé oplodnění, dítě nakonec adoptovala. ‚Nejlepší rozhodnutí za deset let,‘ popisuje
-
Pohyb po MHD jako adrenalinový sport. ‚Nechci se v metru vyhýbat lidem na zemi,‘ říká nevidomá
-
Kdo a kdy zruší vánoční pečení?