Na pardubickém letišti vznikne hangár pro servis soukromých tryskáčů i velkých letadel
Na Pardubickém letišti by podle plánu soukromého investora měl do dvou let vzniknout hangár na ploše pěti tisíc metrů čtverečních a v něm kompletní servisní zázemí pro odbavení malých i velkých letadel. Za projektem stojí soukromá společnost Aeropartner.
Mělo by jít především nepravidelné lety malých soukromých letadel. „Letadlo přiletí, poskytneme mu naše handlingové služby, nějaké VIP odbavení, pokud si to ti lidé budou přát, letadlo zaparkuje v hangáru a samozřejmě součástí hangáru je i servisování letadel,“ přibližuje Mária Ministrová, manažerka rozvoje a marketingu společnosti East Bohemian Airport, která na pardubickém letišti zajišťuje civilní provoz.
Čtěte také
Podobné zázemí je i na jiných místech v Česku, kapacity jsou ale většinou plné. „My se musíme poohlížet i po jiných letištích, abychom uspokojili poptávku - jednak vlastní a také od jiných leteckých společností,“ přibližuje majitel společnosti Aeropartner Richard Santus.
Služby by měli využívat dopravci k pravidelným servisům nebo i nařízeným opravám svých letadel. Hangár bude podle Richarda Santuse postavený tak, aby se do něj vešly jak malé soukromé tryskáče, tak i velké dopravní letouny.
Od sportovního letadla po Boeing
„Ono to je koncipováno až do kategorie letadel C, pro představu to je Boeing 737, Airbus 320. Takže od těchto až po ty nejmenší tryskáče i sportovní letadla,“ dodává Santus.
Pro společnost EBA, která ze dvou třetin patří městu a z jedné třetiny kraji, může být stavba hangáru velkou příležitostí, jak si zajistit další stabilní příjem. „Budou to služby, které se budou vzájemně doplňovat. Vlastní letiště bude moct přes své zázemí odbavovat letadla, doplňovat palivo a zároveň by se ty letadla parkovaly, servisovaly, takže pro mě je to klíčový nový partner,“ řekl před časem primátor Martin Chrávát (ANO).
Stavba hangáru začne nejdřív za několik měsíců. Zatím je všechno ještě ve fázi plánování. „Ladíme první smlouvu, to je smlouva o smlouvě budoucí, o právu stavby na cizím pozemku, protože pozemek zůstává ve vlastnictví pardubického letiště a rádi bychom ještě v letošním roce začali stavět,“ říká investor Richard Santus.
Výstavba servisního zázemí bude znamenat i vznik několik desítek pracovních míst, školícího centra pro letecké mechaniky a nabízí se i spolupráce s dopravní fakultou pardubické univerzity.
Související
-
Na pardubické letiště se vrací cestující. Přibydou noví dopravci i destinace
Pardubické letiště letos zatím odbavilo víc než dvojnásobek cestujících oproti loňskému roku. A na příští sezonu vyjednává další pravidelné linky a charterové spoje.
-
Nákladní letadla i soukromé tryskáče. Letiště v Pardubicích hledá další zdroje příjmů
Pardubické letiště hledá další zdroje příjmů. Leteckou přepravu totiž loni citelně zasáhla epidemie covidu-19. Na několik měsíců se prakticky zastavila.
-
Pardubické letiště chce nabízet víc destinací a přidat nákladní dopravu
Letiště v Pardubicích zažilo loni jeden z nejhorších roků ve své novodobé historii. Kvůli epidemii covidu se totiž letecká doprava na několik měsíců zastavila.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Youtubeři by registraci neměli ignorovat, ale odmítnout. Rada vykládá zákon přehnaně, míní senátorka
-
Před zatčením policie lidi brutálně bije a nahání je do stanic metra i kostelů, popisuje protesty Gruzínka
-
Schodek 241 miliard korun a vyšší platy v justici. Sněmovna schválila státní rozpočet na příští rok
-
Výzkumníci zjistili totožnost více než 300 ukrajinských dětí deportovaných do Ruska