Na třetí pokus. Pardubice konečně převzaly opravenou třídu Míru

5. březen 2015

Až napotřetí se podařilo firmě Syner odevzdat pardubické radnici opravenou třídu Míru. Přeměna hlavní ulice na částečnou pěší zónu trvala rok, byla náročná nejen proto, že bylo potřeba vyměnit veškeré sítě pod zemí, ale i proto, že po celou dobu staveništěm procházeli lidé. Nebylo totiž možné ulici plnou obchodů a provozoven uzavřít.

Lidé tak mohli sledovat práci stavbařů v přímém přenosu a mnozí se nevyhnuli kritice. Vadilo, že dělníci zezačátku pracovali pomalu, firma několikrát celou ulici předlažďovala a velkou nelibost vzbudily i velké šedé sloupy pro trolejové vedení.

Čtěte také

„Docela se mi to líbí, zeleně by mohlo být víc, ale ta dlažba mi nijak nevadí. Nevím, jestli to vydrží ty trolejbusy, nepřipadá mi pevná ta dlažba,“ říká pan Josef z Letohradu, který tedy nesledoval ty práce v přímém přenosu na rozdíl od místních.

Rok přes překážky

Obyvatelé Pardubic rok chodili přes staveniště a někteří si stěžovali.

„Byl prach, špína všude, plno bláto, když zapršelo. My jsme si na to zvykli. Problémy měli starší lidé, kteří sem nemohou dojít od autobusu od Grandu,“ říká paní Lenka, která žije v Pardubicích šedesát let a pracuje v pasáži.

Pamatuje si také proměny třídy Míru: „Původně tady byly velké kostky, potom to pokryli asfaltem. Tou městskou dopravou, jak jezdily autobusy a trolejbusy, tak byly všude výmoly. Už to chtělo po těch letech opravu a rekonstrukci.“

Třída Míru po rekonstrukci

Na konci třídy Míru u Grandu ale dělníci ještě něco dodělávají. Co se na místě děje, vysvětluje primátor Pardubic Martin Charvát: „Minulé vedení nezadalo to dokončení a napojení třídy Míru na obě dvě strany, to znamená k Zelené bráně a k Magnumu, muselo se to následně dodatečně dodělávat. Toto už dělají Služby města Pardubic.“

Čtěte také

První pokus o převzetí třídy Míru nevyšel, protože stavební dozor našel kolem 500 chyb, nedostatků a závad. Jak dopadl druhý pokus, dodal Charvát: „On nevyšel ani druhý pokus, protože ten se uskutečnil v pátek. V úterý proběhl třetí pokus, kdy byly závady dosti značně zredukovány, dostaly jsme se na závady, které „nebrání“ k užívání. Jsou to drobné kosmetické vady. Jedná se o doladění drobných spár a tak.“

Jak je město spokojeno s tím, jak to teď vypadá, informuje primátor: „Za mě tahle třída vždycky zůstane kontroverzní v tom, že tady jezdí a nejezdí trolejbusy. Myslím si, že tým včetně dozoru udělal maximum proto, aby po těch počátečních rozpacích, které vrcholily v září tou pro mě strašnou nekvalitou, se dostaly do nějakého úhlu pohledu, že máme třídu Míru, kterou můžeme dneska převzít.“

Kolaudace opravené třídy Míru je naplánovaná na 18. března. Vzápětí potom plánuje radnice nějaké slavnostní otevření.

autor: ba
Spustit audio