Pardubice a Českou Třebovou čekají velké změny na trati

Vlaky i cestující na pardubickém nádraží chybí

Správa dopravní železniční cesty připravuje modernizaci železničních uzlů Pardubice a Česká Třebová. V budoucnu by mělo být cestování vlakem rychlejší a komfortnější.

V Pardubicích i v České Třebové se to týká hlavně tzv. železniční infrastruktury, to znamená rekonstrukce kolejiště, výhybek, oprava a stavba nových nástupišť, zabezpečovacích zařízení nebo trakčního vedení.

Samozřejmostí budou i bezbariérové přístupy k vlakům. V Pardubicích to bude stát 4 miliardy, v České Třebové 5,5 miliardy. Hotovo by mělo být v Pardubicích v roce 2022 a v České Třebové o rok později.

Pardubice otevřely před nádražím nový dopravní terminál

Během otevření ještě pracovníci dopravního podniku dokončovali poslední úpravy na trakčním vedení

Po osmi měsících prací dnes začal plně fungovat terminál městské hromadné dopravy. Cestující tak po nové dlažbě půjdou k nádraží kolem fontány nebo sochy Jana Pernera. Na autobus můžou nasednout na jednom z devíti nástupišť přímo před nádražím.

Cestující v době prací musí počítat s výlukami, ty ale nemají být nijak mimořádné. Až bude vše hotové, cesta vlakem se nejen zrychlí, ale díky pružnému upevnění pražců nebudou projíždějící soupravy tolik slyšet.

Přímo v Pardubicích bude součástí modernizace i stavba lávky, na kterou už velmi dlouho čekají lidé ze sídliště Dukla. Ačkoli mají nádraží na dohled, musí složitě obcházet nebo objíždět půlku města, nebo riskují cestu přes koleje, což je samozřejmě zakázané.

Už delší dobu se pracuje na zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. To by mělo být hotové snad v roce 2022. Zbývají dostavět dva úseky, Opatovice - Hradec Králové a Stéblová - Pardubice, celkem za 5,5 miliardy korun. Ale zatímco úsek z Pardubic je prakticky připravený a stavba začne za dva roky, u Hradce Králové jsou problémy a SŽDC stále nemá kladné povolení vlivu stavby na životní prostředí.