Pardubice, hlavní nádraží: Jeden koridor pro cestující, stavební práce i přes svátky
Za necelé dva měsíce se z náměstí před pardubickým nádražím stalo staveniště. Cestující můžou do haly vcházet a vycházet z ní jen vymezeným koridorem a mají to dál na autobus a trolejbus.
Cyklisté přišli o stojany vedle budovy, a řidiči musí parkovat jinde. Práce mají být hotové do léta, do té doby musí lidé počítat s omezeními provozu.
Jeden koridor místo dvou
Původně firma slibovala, že k hale povedou dva koridory, ale pro cestující je jen jeden.
Podle stavbyvedoucího Ivana Nehery za to může informační šum a nedorozumění. Firma od začátku plánovala pro cestující jen jeden koridor (z Palackého třídy od pošty) druhý (od Polabin) je pouze pro služební účely.
Informace, která vycházela ze špatné komunikace města a stavební firmy, dost rozladila cestující, protože mylně čekali, že se do haly dostanou i od Polabin
Teď musí dojít cestující až k poště a jít tím druhým koridorem. Takže musí počítat s tím že jim cesta potrvá déle
Fontána zmizela, začíná se betonovat
Aktuálně už je vybouraná fontána, silnice i chodníky před nádražní budovou a vybagrovaná je i bývalá louka směrem k poště. Tam už stavbaři začali s betonováním podkladů, ale „do výšky“ budou stavět až po Novém roce. Dělníci občas narazí v zemi na něco, o čem netušili, že tam je, tedy hlavně sítě a kabely, protože třeba už k tomu neexistuje žádná dokumentace.
Hned na začátku stavby dodavatel sliboval, že tři týdny před Vánocemi práce přeruší, hlavně kvůli tomu, že u nádraží jsou velké obchody a lidé víc nakupují, to ale už neplatí.
Počasí je poměrně příznivé, a tak nechtějí práce přerušovat a navíc momentálně vůbec nezasahují do silnice u lihovaru, takže podle stavbyvedoucího není důvod k pauze. Stavbaři budou pracovat i mezi svátky, jestli se nestane nic neočekávaného, bude přednádraží opravené do poloviny června.
Stojany pro cyklisty už nemůžou kvůli stavbě být na původních místech. Firma je přestěhovala částečně k průčelí bytového domu naproti hypermarketu Albert, částečně k poště a jsou po většinu dne plné kol, někteří lidé si je zamykají i u plotu kolem staveniště.
Parkovací dům pro kola
Po přestavbě budou u nádraží nejen nové stojany, ale i cyklodům. V Pardubicích totiž denně stovky lidí jezdí k vlakům právě na kole. Technicky by měl být prakticky totožný s podobným zařízením, které stojí v sousedním Hradci Králové. Město společně s architekty v současné době řeší vizuální podobu parkovacího domu.
Už teď je jisté, že vzhled budovy vyjde z pravidelného osmihranu vysokého přes 11 metrů. Vzhledem k tomu, že kola jsou zaparkována v několika patrech, do domu se vejde 118 bicyklů. Zaparkování jednoho jízdního kola zabere přibližně 25 sekund.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Toto je důchodová reforma, o které desítky let mluvíme. Systém bude udržitelnější, míní ekonom
-
Senátor: Pokud dáte Putinovi Ukrajinu, nezastaví se. A půjde i o Tchaj-wan, protože Čína sleduje, co uděláme
-
Fico se chce zbavit ‚politických mimovládek‘. Zákon by slovenské vládě umožnil rušit nevládní organizace
-
Násilí v kutnohorské sektě fungovalo i jako exemplární odstrašení, říká religionista Vojtíšek