Podívejte se do útrob páteřního pardubického mostu ještě před opravou

23. březen 2018 07:15

Dovnitř mostu Pavla Wonky je možné se dostat jen po žebříku a úzkými dvířky. Práce jsou komplikované, uvnitř mostu není moc prostoru. Výška je jeden metr, při práci se musí pracovníci posouvat plazením a pracovat v dřepu.

„V těch prostorách se pracuje dost špatně, chlapi musí být poměrně dost odolní, je tu prašné prostředí, musíme odvětrávat. Na lanech je vidět začínající koroze, která je zkoumána Kloknerovým ústavem. Jedno lano vykazuje poruchu prasknutí,“ říká stavbař Luboš Netolický.

Jedno z lan ve Wonkově mostě poškodila koroze

V současné době ještě probíhá expertní činnost, která se zaměřuje na zpřesnění nosnostních parametrů mostu. „Předpokládá se, že bude otevřena vozovka na jednom až dvou jízdních pruzích, to znamená, že budou zbylé čtyři jízdní pruhy a chodníky pro chodce a cyklisty průjezdné,“ vysvětluje ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Dělníci lana ručně rozpletou

„Práce jsou na hraně technických a znalostních možností, půjde o ruční výměnu, kdy se musíme dostat skrz masivní vrstvu betonu silnou 40 centimetrů, a lano se po jednotlivých pramenech, kterých je 42, vytahá ručně ven a zavlečou se nová lana,“ dodává Němec.

Oprava Wonkova mostu, v němž technik našel prasklé jedno z lan, by měla začít o prázdninách a potrvá minimálně 1 rok za částečného přerušení dopravy.

Omezený pracovní prostor. Do Wonkova mostu se leze po žebříku, v mostu je pohyb možný maximálně v podřepu
Spustit audio