Podívejte se do útrob páteřního pardubického mostu ještě před opravou
Dovnitř mostu Pavla Wonky je možné se dostat jen po žebříku a úzkými dvířky. Práce jsou komplikované, uvnitř mostu není moc prostoru. Výška je jeden metr, při práci se musí pracovníci posouvat plazením a pracovat v dřepu.
„V těch prostorách se pracuje dost špatně, chlapi musí být poměrně dost odolní, je tu prašné prostředí, musíme odvětrávat. Na lanech je vidět začínající koroze, která je zkoumána Kloknerovým ústavem. Jedno lano vykazuje poruchu prasknutí,“ říká stavbař Luboš Netolický.
V současné době ještě probíhá expertní činnost, která se zaměřuje na zpřesnění nosnostních parametrů mostu. „Předpokládá se, že bude otevřena vozovka na jednom až dvou jízdních pruzích, to znamená, že budou zbylé čtyři jízdní pruhy a chodníky pro chodce a cyklisty průjezdné,“ vysvětluje ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.
Dělníci lana ručně rozpletou
„Práce jsou na hraně technických a znalostních možností, půjde o ruční výměnu, kdy se musíme dostat skrz masivní vrstvu betonu silnou 40 centimetrů, a lano se po jednotlivých pramenech, kterých je 42, vytahá ručně ven a zavlečou se nová lana,“ dodává Němec.
Oprava Wonkova mostu, v němž technik našel prasklé jedno z lan, by měla začít o prázdninách a potrvá minimálně 1 rok za částečného přerušení dopravy.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vyhozený ředitel má od primátora Svobody nabídku. ‚Ať se drží od magistrátu co nejdál,‘ reaguje Hřib
-
Stanjurovi věřím. Bitcoinová kauza není srozumitelná pro mě ani pro voliče, říká předseda KDU-ČSL Výborný
-
Údajné ovlivňování? Tahle informace způsobila na Radě ČT poprask, tvrdí mediální analytik
-
Vláda si nezaslouží bezmeznou důvěru, říká poslanec za STAN Kuchař, který odešel při hlasování