Pozor na slevy, ne vždy na nich vyděláme
Povánoční slevové akce ještě neskončily a už začínají další slevové akce. Jsou ale vždy výhodné? I v tomto případě je nutné při nákupu přemýšlet.
Češi jsou zvyklí nakupovat za akční ceny a výrobky za reálnou cenu bez slevy pořizovat nechtějí a raději si počkají na výhodnou nabídku.
Kupující dělají 2 základní chyby
Zákazníci často sledují výši slevy místo konečné ceny. Proto se radují z velké slevy. Že si ale zboží mohli ve vedlejším obchodě koupit levněji i bez slevy, to už často nevidí.
Často také lidé koupí věc jenom proto, že je ve slevě, bez ohledu na to jestli ji vůbec potřebují nebo spotřebují a ta věc se pak doma bez užitku povaluje, takže ve skutečnosti prodělali. Ať už je to velké množství potravin, které nestihnou do konce trvanlivosti spotřebovat, nebo třeba koupí levné asijské nářadí, které při prvním použití praskne.
Co je ještě trik a lákadlo prodejce a co už překračuje zákon a měli bychom to nahlásit České obchodní inspekci? V Radioporadně odpověděl spotřebitelský poradce Josef Černý. Poslechněte si záznam rozhovoru.
Související
-
Sleva až dvě stě procent. No, nekupte to!
Vytoužené předměty už si nemusíte kupovat, stačí si je objednat. Dostanete je a nejen to! Za to, že jste si je objednali, vám firma ještě zaplatí. Vypadá to blázniv...
-
Slevy jsou jako magnet. Přečtěte si rady, jak nenaletět
Prodejci na nás používají různé triky. Nejdříve si ověřte, jestli jsou slevy o pravdu v takové výši, ve které je obchodníci avizují. Nejběžnější a nejznámější trik ...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.