V České Třebové se těší na novou knihovnu a na nový jízdní řád

19. leden 2016

Město má hodně plánů a projektů. Taky čeká, jestli na ně získá peníze z dotací. Dlouhodobě chystá stavbu nové budovy knihovny. A taky se nevzdává naděje, že v České Třebové budou zase stavět důležité vlaky.

Nové jízdní řády na konci loňského roku asi nejvíc v Pardubickém kraji pocítili cestující z České Třebové do Brna. Ministerstvo dopravy jim totiž zrušilo 12 dálkových spojů. Nemá prý pocit, že u města této velikosti by šlo o nějaké velké poškození dopravní obslužnosti.

„Toto je pražský pohled. Ale je to obrovský omyl. Nebavíme se o městě Česká Třebová, ale o spádovém regionu, kde žije 150 000 obyvatel. Ti v případě využití veřejné dopravy jsou navázaní na uzlovou stanici Česká Třebová. Tam by měly zastavovat všechny zásadní rychlíky tak, aby se občané z našeho regionu dostali do center. Myslím si, že v tomto půlroku zvítězí zdravý rozum. Jsme v jednání s ministerstvem dopravy,“ říká starosta Jaroslav Zedník.

Čtěte také

Pokud jde o knihovnu, tak ta současná je malá, nevyhovuje čtenářům ani knihovníkům. „Loni jsme připravovali studie a pracovali jsme na tom, jak účelně využít prostor uvnitř knihovny. Jsme přesvědčení, že to bude velmi moderní knihovna. Chceme tam kromě jednotlivých oddělení mít i klub seniorů a zároveň přednáškový sál.“

Odpočinek v zeleném

Za zimním stadionem v České Třebové momentálně najdeme jenom zarostlé pozemky, ale v budoucnu by tam měl vzniknout zelený park s vodními prvky i dopravní hřiště.

„Navazujeme na projekt, který jsme začali před sedmi lety, kdy jsme postavili zimní stadion a dál to území rozvíjíme. Chtěli bychom celé místo zpřístupnit lidem, aby uprostřed města měli zelenou plochu, kde si mohou odpočinout. Území nabídne víc aktivit. Celá rodina se tam může najít a nemusí se dělit do různých částí města,“ myslí si o parku Benátky Zedník.

Singltrek pod Smrkem

Před Vánocemi se Česká Třebová připojila ke společnému česko-polskému projektu Singletrack Glacensis. V příhraničí by mělo vzniknout až 200 kilometrů lesních stezek pro cyklisty. Jedním z centrálních míst by pak byl i sportovní areál Peklák, který by měl zajištěný celoroční provoz.

„Máme ambici lidi na kolách dostat do lesa. Nejsou to asfaltové cyklostezky, budou šotolinové a hlavně budou využívat vrstevnicové partie. Zavedou tedy zájemce k místům, kde byly významné osobnosti, nádherné výhledy do kraje. Na konci loňského roku jsme v České Třebové podepsali smlouvu mezi deseti polskými a osmi českými partnery.“

autor: MAL
Spustit audio