V Pardubickém kraji je v provozu dalších 15 kilometrů D35. Dálnice teď končí v Ostrově na Chrudimsku

23. prosinec 2022

Dálnice D35 je delší o patnáct kilometrů. Nový úsek Časy-Ostrov v Pardubickém kraji začali řidiči využívat včera odpoledne. Další části trasy z východních Čech na Moravu chce Ředitelství silnic a dálnic začít stavět příští rok.

„V příštím roce by se začalo s výstavbou tunelu Homole,“ popsal další plány ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Stavba dálnice mezi Časy a Ostrovem trvala čtyři roky a stála přes tři miliardy korun. Následovat má dalších 29 kilometrů na čtyřech různých místech.

„Úsek, který by do budoucna měl přinést úlevu samotnému Vysokému Mýtu, ale počítáme také s výstavbou úseku směrem na Jičín u Hořic,“ dodal Kupka.

Nově otevřený úsek dálnice D35 Časy - Ostrov

Předseda Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 a poslanec Martin Kolovratník (ANO) předpokládá, že nový úsek Časy-Ostrov dokáže přesměrovat aspoň tranzitní dopravy. „Obce jako Holice, Ostřetín teď trpí tou dopravou, která končila u Časů a dále pokračovala skrz tyto obce. Každý úsek, který přibyde, odvede další část tranzitní dopravy pryč.“

Čtěte také

Kolovratník ale upozorňuje také na to, že stav, kdy se řidiči budou napojovat před Vysokým Mýtem zpátky na silnici I/17 nesmí trvat moc dlouho. „Je to nebezpečí pro Vysoké Mýto, Litomyšl, že těch aut začne víc a víc přijíždět.“

Součástí zprovozněné stavby je i oboustranné odpočívadlo u Dolní Rovně. V obou směrech jsou k dispozici čerpací stanice, restaurace i dětská hřiště. V každém směru je navíc 39 parkovacích míst pro kamiony, 89 pro osobní auta a 6 pro autobusy.

D35 má měřit 210 kilometrů a vést z Jičína přes Pardubický kraj do Olomouce a Lipníka nad Bečvou. Tím se stane druhou nejdelší dálnicí v ČR a uleví přetížené dálnici D1. Trasa by měla být kompletní do roku 2029.

autoři: Josef Kopecký , pta

Související