Do Taxisova příkopu vjel bagr. Upravená překážka bude bezpečnější
Nejslavnější překážku Velké pardubické - Taxisův příkop - organizátoři upravili. Stále bude jednou z nejtěžších překážek v celém kurzu, skok by ale měl být výrazně bezpečnější. Hlavním cílem je, aby nedocházelo k vážným zraněním koní, pokud na Taxisu spadnou.
O změnách na slavné překážce se mluvilo už od minulé Velké pardubické. V zimě se několikrát sešla odborná skupina, která diskutovala o tom, jak by se dal skok upravit. Taxis je nakonec stejně dlouhý, zmírněný je ale doskok za živým plotem.
Místo příkopu je tam upravená šikmá plocha v mírném úhlu, koně by si tak na překážce neměli ublížit, ani když ji nezvládnou.
„My jsme upravili tvar toho příkopu, který je umístěn za živým plotem. Použili jsme minimální množství zeminy tak, abychom skutečně vytvořili šikmou plochu, která zmírní úhel a odstraní nebezpečnou doskokovou hranu,“ popsal výkonný ředitel pardubického dostihového spolku Jaroslav Müller
Svůj podíl na změně překážky měl i současný správce dráhy Václav Žižka. Samotná úprava trvala několik hodin, rozmyslet se jak na to, byla práce na několik dlouhých dnů. „Já jsem o tom přemýšlel od dubna a pořád jsem si to tak připravoval v hlavě. Když došlo k realizaci a úpravě, tak jsem to měl vymyšlené. My jsme v podstatě neimprovizovali.“
Taxis je stále symbolem
Objevily se i hlasy, že po úpravě Taxisu ztratí překážka i celá Velká své kouzlo. To si ale ředitel dostihového spolku Jaroslav Müller nemyslí. „Podle mého názoru Taxisův příkop stále zůstává symbolem Velké pardubické. Musíme si uvědomit, že tady máme dalších třicet skoků, poměrně obtížných, těžkých. Máme dráhu, která měří 6900 metrů, máme tu různé typy povrchů a to všechno dělá Velkou pardubickou.“
Spokojený s úpravou je i jeden z těch, kterých se nejvíc týká - zkušený žokej Jaroslav Myška. „Já si myslím a jsem o tom přesvědčený, že ten skok minimálně neztratí na atraktivitě a určitě bude mít i svoje parametry. Klidně za mě bych tam ještě doplnil odskokové bariéry, protože koně jim diktují odskok a už se na to mohou připravit z dálky. Jde o to, že když na tom kůň upadne, tak třeba půjde do kotrmelce, nebo něco takového a pád bude přívětivější, než když narazí plecema nebo hlavou do hrany a to bývá většinou fatální a koně umírají.“
Související
-
Upravený Taxis: stejně dlouhý, stejně vysoký, ale bezpečnější
Nechat tak jak je, nebo změnit parametry Taxisova příkopu, nejznámějšího skoku Velké pardubické. Téma, které v posledních týdnech řeší dostihová a širší veřejnost.
-
Smrt na taxisu bude mít dohru. Pořadatelé Velké pardubické sestaví kvůli bezpečnosti tým expertů
Pořadatelé Velké pardubické ve středu oficiálně potvrdili úmysl sestavit expertní skupinu, která bude mít za úkol analyzovat bezpečnost dostihů na pardubickém závodišti.
-
Dostihový spolek odmítl kvůli snímkům z Taxisu akreditovat fotografa ČTK na Velkou pardubickou
Dostihový spolek, který pořádá Velkou pardubickou, odmítl udělit akreditaci fotografovi ČTK Romanu Vondroušovi. Spolku se nelíbí snímky, které ČTK vydala z loňských závodů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Skopeček: S Havlíčkem dokážeme najít společnou řeč, pokud si v kraji nebudeme hrát na koalici a opozici
-
Devatenáctiletý tiktoker natáčel videa o životě v Gaze. Pak ho zabila střepina z rakety
-
Kalhousová: Hizballáh už příměří nespojuje s Gazou a Hamásem. Izrael o tom ale zatím nechce jednat
-
Stav Výtoňského mostu se zhoršuje rychleji, než jsme čekali, tvrdí Správa železnic. V konstrukci jsou trhliny