Kličkovaná mezi výmoly. Silničáři po letošní zimě nevědí, kam dřív. Řidiči je často ohrožují

24. únor 2021 12:56

Nahřát, vyspravit, zažehlit a o pár metrů dál znovu a od začátku. Tak by se dala popsat práce silničářů ve většině krajů v posledním týdnu. Letošní zima se totiž výrazně podepsala na stavu vozovek. I na hlavních tazích v Pardubickém kraji se musí řidiči často vyhýbat výmolům a výtlukům. Reportér Josef Ženatý natáčel s jednou z pracovních čet, která zrovna opravovala hlavní tah v Litomyšli.

„Děláme to technologií Silkot Blue, to se nahřeje a zažehlí a jsou tam udělané tepelné sváry. Zatavíme, zažehlíme a zatřeme to proti vodě,“ vysvětluje Zdeněk Laurin z firmy Sovis, která opravuje výtluky na silnici I/35. Podle něj je oprav po letošní zimě víc a výtluky jsou hlubší. Popsaný postup je jen jednou z několika používaných technologií.

Řidiči pracovníky ignorují

Se silničáři jsme se sešli na silnici na konci Litomyšle, ve stoupání. „Je to nebezpečné stát na takhle frekventované silnici, řidiči na nás nereagují, nedají si přednost, aby nás objeli, i když jsme zakuželovaní. Máme tu veškeré rampy, aby nás viděli, ale řidiči jsou neomalení.“

Často je to podle Zdeňka Laurina jen o centimetry. I během našeho natáčení vznikla u zúžení několikrát nebezpečná dopravní situace, kdy se řidiči pokoušeli jinému šoférovi „domluvit“ troubením.

Po letošní zimě je výtluků na silnicích víc než obvykle. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla to je způsobené charakterem letošní zimy. „Jde o důsledek podstatně mrazivější zimy, výtluků a prasklin ve vozovkách je letos určitě nejvíc za poslední roky. Navíc na silnici hodně zatížené kamionovou dopravou se nový pořádný silný výtluk může objevit třeba i po deseti hodinách poté, co na místě byl náš cestmistr a nic tam nebylo.“

Silničáři opravují výtluky po zimě na silnici I/35

Ředitelství silnic a dálnic zároveň prosí řidiče o opatrnost, práce jdou postupně a opravit všechny výtluky najednou jednoduše není možné.

autor: Josef Ženatý
Spustit audio

Související