Nový šéf do nepohody. V čele pardubického letiště stojí Ivan Čech

5. únor 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Nový ředitel Letiště Pardubice Ivan Čech

Letecká doprava dostala pořádnou facku. Probírat se z ní bude možná i řadu let. Cestujících radikálně ubylo. V této situaci se na letišti v Pardubicích změnilo vedení.

„Takovou krizi z naší generace nikdo nepamatuje. Zažil jsem tristní pohled na pražské letiště, kdy letadla stála a na Terminálu 2 nikdo nebyl. Pracoval jsem na Úřadu pro civilní letectví,“ tak Ivan Čech vzpomíná na své předchozí působiště. 

Celý život u letadel 

Kdy se nový ředitel rozhodl, že povede pardubické letiště? „Bylo to v době, kdy bylo vyhlášeno výběrové řízení. Zrovna jsem si dopřál ortopedickou operaci a měl jsem čas o tom přemýšlet. Říkal jsem si, že to je výzva, že se to třeba už nikdy opakovat nebude. Dřív jsem velel armádnímu letišti. V Pardubicích žiju 30 let.“ 

P202102040456201.jpeg

Letiště má teď dvě linky do Lvova a Kyjeva. Od března se očekávají lety do španělského Alicante. „Chtěli bychom spojení rozšířit do Ruska, tedy do Moskvy anebo Petrohradu. Tyto oblíbené linky přivážely turisty do Pardubického kraje a zisk do společnosti.“

Podle Čecha je možností k vybalancování příjmů nákladní přeprava. „Jedou e-shopy, zboží se tahá z celého světa.“

Za chvíli u vody

Nový ředitel chce pokračovat ve vylepšování komfortu pro cestování. „Rádi bychom udrželi parkování zdarma, nabídli široké služby v terminálu. Abyste přijeli do Pardubic, věděli, že za hodinu a půl sedíte v letadle, za dvě hodiny jste někde na hotelu a za dalších pár hodin se rácháte v moři, což je pěkná představa.“ 

Letiště od roku 2018 odbavuje cestující z nového terminálu, který stál 266 milionů korun. Čech si myslí, že to bylo nezbytné. „Kdybychom zůstali v původní budově, tak zamrzneme na úrovni nějakého periferního letiště a nebudeme konkurenceschopní. Jak by to vypadalo, kdyby lidé přiletěli do Pardubic a my bychom je vedli do budovy, která tady stojí 80 let, byť má pěknou fasádu. Průchodnost terminálu byla podstatně menší a nedalo se odbavit víc letadel naráz.“

autor: Jakub Malý
Spustit audio

Související