O povodních, požárech i kultuře se lidé v České Třebové dozví z SMS

17. březen 2016

Lidé z České Třebové budou dostávat SMS nebo e-maily s aktuálními informacemi o dění ve městě. Radnice zavádí tzv. mobilní rozhlas, který bude informovat občany především v krizových situacích, třeba při povodních, požárech nebo technologických haváriích.

„Jedná se o službu, díky které bude město schopno efektivně a rychle formou hromadného rozesílání SMS, e-mailů, případně hlasových hovorů informovat občany o dění v obci. Současně jsme ve fázi, kdy nabíráme databázi kontaktů,“ vysvětluje vedoucí oddělení vnitřní správy Jiří Mareš.

Městský rozhlas je jen v centru

Česká Třebová klasický městský rozhlas nemá, má ozvučené pouze Staré náměstí. V případě mimořádných událostí se jednalo o jednotný systém vyrozumění a varování, tedy sirény. „Dále jsme využívali internetové stránky města,“ říká Mareš.

Tento způsob nebyl úplně aktuální. „Základní problém byl v tom, že jsme chtěli opravdu efektivní a rychlý informační kanál. Ta služba je prioritně určena k zajištění vyrozumění a varování obyvatel v případě vzniku mimořádné události – rozsáhlé povodně, hrozby povodní, technologické havárie ve výrobních podnicích, dopravní nehody s výronem toxických látek nebo výrazné narušení dodávek napětí. To jsou situace, ve kterých je potřeba neprodleně informovat. Služba je dostupná 24 hodin denně. Byla by škoda ji nevyužívat. Sekundární mobilní rozhlas bude využíván k informování veřejnosti o dění v obci,“ doplňuje Jiří Mareš.

Registrace online nebo na městském úřadu

Do mobilního rozhlasu se lidé musí zaregistrovat buď přímo přes online registrační formulář, nebo vyplněním papírového registračního ústřižku, který je k dispozici na podatelně městského úřadu, případně v kanceláři informačního centra. Služba je pro občany zdarma.

„Pamatovali jsme i na starší občany. Je tam pro ně vytvořena skupina senioři. Ta se bude lišit jednak tím, že na ni budou případně zasílány specifické informace a akce, o které se zajímají, protože jsou jiné. Navíc seniory nebude obtěžovat rozesíláním emailů,“ dodává Mareš.

V současné době město nabírá databázi kontaktů. Předpokládá, že službu využije alespoň třetina obyvatel.

autor: Zuzana Pecháčková
Spustit audio