Okna netěsní, v kavárně se zastavil čas. Dům hudby se dočká opravy

24. duben 2017

Někdejší sídlo OV KSČ vzniklo na začátku 80. let. Budova, ve které v současné době sídlí Komorní filharmonie Pardubice a hudební konzervatoř, patří Pardubickému kraji a ten se ji teď rozhodl opravit. Objevily se ale obavy, že rekonstrukce může poškodit architektonický vzhled celého objektu.

Dům hudby není prohlášený za kulturní památku, nicméně architektonické kvality stavby a jejích interiérů jsou podle některých architektů nadprůměrné. Třeba Ondřej Teplý z ateliéru Mixage upozorňuje na členění průčelí, obklady, hlavní vstup i velmi zdařilé interiéry vestibulu a hlavních chodeb a společenských místností.

Například uvnitř v Sukově síni je původní dýhovaný obklad. Na stavbu celého objektu autoři použili velmi kvalitní materiály, ostatně budova sloužila jako centrum komunistické strany, a tak se v tomto případě na stavebním materiálu nešetřilo.

Budova už prošla 50milionovou rekonstrukcí

Stavba je stará skoro 40 let, a to se na ní zcela jistě podepsalo. Když ji převzal do vlastnictví kraj, v roce 2004 ji opravil za 50 milionů korun. Šlo ale hlavně o akustické poměry ve velkém sále. Díky této změně je v Sukově síni velmi kvalitní akustika, což je pro koncerty nejenom komorní filharmonie zcela zásadní věc. Plánovaná aktuální rekonstrukce by ale teď měla zahrnovat především opravu vnějšího pláště budovy. Netěsní tam okna, dosluhuje střecha a je potřeba Dům hudby kompletně zateplit.

Dům hudby v Pardubicích

Architektonický ráz se nezmění

V médiích se objevily obavy, že by práce na zateplení mohly narušit architektonický ráz budovy, nicméně podle hejtmanství se projekt nijak zásadně nedotýká vzhledu vnějšího pláště stavby ani jejího celkového uspořádání.

Autorem stavby je stále žijící architekt Jan Třeštík, se kterým kraj veškeré zásahy do budovy v současné době konzultuje, aby byly co nejcitlivější. Navíc se začíná mluvit a jednat i o přestavbě interiérů stavby, a tam dokonce dojde ke spojení autora stavby s mladými pardubickými architekty, konkrétně se studiem Mixage.

Koncertním sálům například chybí zázemí pro vystupující diváky, v kavárně se zastavil čas v polovině 80. let. O přestávkách koncertů se lidé tady nestihnou občerstvit, na toaletách se navíc tvoří dlouhé fronty. A možná se dokonce celý projekt rozroste i o přestavbu okolí Domu hudby.

autor: KUB
Spustit audio